×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رشد مثبت تجارت ایران و آلمان در ۷ ماه ابتدای ۲۰۲۰

افزایش صادرات ماشین‌آلات آلمانی به ایران و صادرات مواد غذایی ایران به آلمان

به گزارش رویداد جدی به نقل از اتاق مشترک ایران و آلمان بر اساس جدیدترین گزارش اداره آمار آلمان، حجم تجاری ایران و آلمان در ماه ژوئیه سال جاری ۱۵۳ میلیون یورو بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۸۳٫۷میلیون یورو) ۱۶ درصد کاهش داشته است. آلمان در این ماه ۱۱۸٫۶ میلیون یورو صادرات به ایران داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۶۴٫۳ میلیون یورو)، ۲۸ درصد کاهش پیدا کرده است. ایران نیز در این مدت ۳۴٫۴ میلیون یورو به آلمان صادرات داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۷ درصد رشد داشته است.

حجم تجارت بین ایران و آلمان در ۷ ماهه اول سال ۲۰۲۰، ۱۰۹۲ میلیون یورو گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۵ درصدی داشته است. طی این مدت ایران صادراتی به ارزش ۱۷۱٫۷ میلیون یورو به آلمان داشته است. بر اساس طبقه‌بندی کالاها، بیشترین میزان صادرات ایران در این مدت مربوط به مواد غذایی و دام و مواد شیمیایی می‌شود که هر کدام نسبت به ۷ ماهه سال گذشته، رشد بیش از ۹۰ درصد را داشته‌اند.

از نکات قابل توجه این است که ایران در ماه ژوئیه دارو و محصولات پزشکی به ارزش ۷٫۶۶ میلیون یورو به آلمان صادر کرده است.

آلمان نیز در ۷ ماهه اول سال جاری صادراتی به ارزش ۹۲۰ میلیون یورو به ایران داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۸۲۴ میلیون یورو) ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است. اگرچه صادرات خودرو و ماشین آلات‌صنعتی از آلمان، رتبه یک صادراتی را به خود اختصاص داده‌، اما صادرات مواد غذایی و دام از آلمان به ایران نیز رشد قابل توجهی داشته است. آلمان در ۷ ماهه سال جاری، مواد غذایی به ارزش ۲۳۱٫۹ میلیون یورو به ایران صادر کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۸۱ میلیون یورو)، رشد بیش از ۱۵۰ درصد داشته است.

برچسب ها : , , ,

-----
----------------