×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
طراحی و اجرای مسیر دوچرخه سواری داخل شهری در کیش

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از سمپوزیوم مجسمه سازی از تلاش های شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش برای فعالیت های هنری و تغییر و تحولاتی اساسی در حوزه فضای شهری این منطقه قدردانی کرد و افزود: برگزاری چنین سمپوزیوم هایی در جزیره کیش ضمن توجه به هنر و هنرمندان باعث ایجاد تحرک و نشاط و به یادگار ماندن این آثار ارزشمند می شود.

غلامحسین مظفری با بیان این که جزیره کیش بخشی از ایران هست که از تمدن و فرهنگ بالایی برخوردار است و تمام مسافران از اقصی نقاط کشور مقصد گردشگری خود را این منطقه انتخاب می کنند، اظهار داشت: باید اقدامات ارزشمندی در حوزه های مختلف از جمله هنری و گردشگری در این منطقه ایجاد شود تا علاقمندان زیادی را برای سفر به کیش ترغیب کند.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و شیوع بیماری کرونا و ضروت رعایت ضوابط بهداشتی که موجب نشاط بیشتر میان هنرمندان می شود، افزود: این اقدام یک وظیفه و رسالتی است که بخشی از آن را شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش به خوبی بر عهده گرفته و در آینده نزدیک شاهده نتایج خوبی از این اقدامات خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر این که باید این فعالیت ها استمرار داشته باشند خاطر نشان کرد: با موضوعات متنوع فضاهای شهری، کاربری های موجود در کیش و کسانی که در حوزه تخصص شهری فعالیت می کنند باید تلاش کنند کیش از نظر بصری برای گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند جذاب باشد و از سفر به جزیره کیش خاطرات خوبی را ثبت کنند.

وی افزود: هنرمندان پرتلاش جزیره کیش با بهره گیری از امکانات و مصالحی که سال ها بدون استفاده رها شده بودند توانستند آنها را وارد چرخه کار کنند و از این فرصت ها برای توسعه منظر شهری بهره لازم را خواهند برد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه، آزاد سازی سواحل این منطقه را یکی از اقدامات مهم شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش برشمرد و افزود: طرح آزاد سازی سواحل در راستای ایجاد فرصت های خوب گردشگری و بهره مندی همه مردم ساکن در جزیره کیش و گردشگران اجرا شد.

غلامحسین مظفری طرح آزاد سازی سواحل کیش را بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده عنوان کرد و گفت: ضمن این که این اقدام جهت محدود سازی کاربری های موجود در سواحل نبود بلکه ایجاد حس نشاط در مردم و سرمایه گذران و موجب تحول در کسب و کار های آنان نیز شده است و محقق شدن این مهم با یک اقدام مدیریتی همراه با سرعت در کار باعث جلب رضایتمندی تمام ساکنین کیش شده است.

شایان ذکر است جزیره کیش از این نظر نسبت به سایر سواحل مناطق آزاد کشور از شرایط بهتری برخوردار است و حداقل هایی که در حوزه نوار ساحلی، جاده ساحلی به لحاظ حجم تردد نیاز به دسترسی بود اقدامات خوبی انجام شده؛ از این رو طراحی و اجرای مسیر دوچرخه سورای داخل شهر در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.


-----
----------------