×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نحوه کنترل گسترش بیماری کرونا در کشور پاکستان

کشور پاکستان با اعمال قرنطینه هوشمند و مدیریت فعالیت های اجتماعی موفق به کاهش ۸۰ درصدی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا شده است.

این نشریه تصریح کرد: «عمران خان» نخست وزیر پاکستان تاثیر زیادی روی کم شدن تعداد مبتلایان به کرونا داشته است و باید قرنطینه هوشمندی که توسط دولت برنامه ریزی شد و حدود ۲۰۰ مکان پر خطر در کشور را هدف قرار داد عامل اصلی کاهش تعداد مبتلایان به کرونا بدانیم.

وال استریت ژورنال تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند را نسبت به دو ماه گذشته بسیار کم دانسته و آن را نشانه کاهش تعداد بیماران در پاکستان دانست.

در این گزارش آمده است تعداد مبتلایان در پاکستان کاهش چشمگیری داشته ولی در هند این تعداد با افزایش قابل توجه مواجه است.

این در حالی است که عمران خان برخلاف توصیه های سازمان بهداشت جهانی با قرنطینه کامل کشور مخالفت کرده و اعلام کرده بود: قرنطینه کلی باعث خسارت‌های اقتصادی بسیار به مردم می شود و ما نمی توانیم چنین شیوه‌ای را برای قرنطینه در پیش بگیریم.

تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان علی رغم باز بودن بازارها و فعالیت های عمومی و… طی دو هفته اخیر به شدت کاهش یافته است.

تاکنون ۲۷۹ هزار و ۸۷۶ نفر در پاکستان به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۹۷۷ نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب ها :

-----
----------------