×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
احتمال ورشکستگی نیمی از شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی

فارس : نتایج یک نظر سنجی نشان می‌دهد، بیش از نیمی از شرکت‌های کوچک و متوسط فعال در ۵ اقتصاد بزرگ اروپایی نگران آن هستند که طی ۱۲ ماه آینده مجبور شوند، فعالیت خود را متوقف نمایند.
به گزارش راشاتودی، نتایج نظرسنجی مؤسسه مکنزی از ۲۲۰۰ شرکت کوچک و متوسط در ۵ اقتصاد برتر اروپا شامل فرانسه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و انگلیس نشان می‌دهد، بیش از ۵۰ درصد این شرکت‌ها نسبت به ادامه فعالیت خود در ۱۲ ماه آینده به شدت نگران هستند و فکر می‌کنند، احتمالا مجبور خواهند شد کسب وکار خود را تعطیل کنند.
این شرکت‌ها در سایه تداوم و گسترش شیوع ویروس کرونا در اروپا و جهان با بحران موجودیت روبرو شده‌اند.
شیوع کرونا به شدت به شرکت‌های ایتالیایی و اسپانیایی آسیب رسانده به گونه‌ای که ۳۰ تا ۳۳ درصد آنها اعلام کردند درآمدشان به شکل قابل توجهی سقوط کرده است.
نیمی از شرکت‌های ایتالیایی و اسپانیایی که در نظرسنجی مکنزی شرکت کردند، نیز گفته‌اند که درآمدشان کاهش یافته است.
ایتالیا و اسپانیا شاهد یکی از سخت‌ترین قرنطینه‌های اعمال شده در جهان بوده‌اند.
این نظرسنجی البته در ماه آگوست و زمانی انجام شده که هنوز کشورهای اروپایی با موج دوم شیوع ویروس کرونا که دولت‌های اروپایی را مجبور کرد، دوباره به سمت قرنطینه بروند، انجام شده است.
حتی در آن زمان که اوضاع بهتر بود، بسیاری از شرکت‌ها اعلام کردند که از اوضاع اقتصادی ضعیف است.
بر اساس پیش‌بینی‌های کنونی حداقل ۱۱ درصد شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی به خصوص در ۵ اقتصاد برتر این قاره طی ۶ ماه آینده ورشکست خواهند شد.
البته ممکن است این رقم برای شرکت‌های فرانسوی با تعداد کارمند ۵۰ تا ۲۵۰ نفر به دو برابر افزایش یابد.
در صورتی که نتایج این نظرسنجی را ملاک تمایل به فعالیت اقتصادی در اروپا در نظر بگیریم، ممکن است یک سوم از کارگران شرکت‌های کوچک و متوسط در کشورهایی که نام آنها آورده شد، طی یک سال آینده شغل خود را از دست بدهند.
این شرکت‌ها دو سوم کل اشتغال در ۵ کشور بزرگ اروپایی را به خود اختصاص داده‌اند.


-----
----------------