×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۷ آذر , ۱۴۰۳
پاسخگویی مناسب بانک توسعه تعاون به درخواست اطلاعات شهروندان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، شهرام بخشا رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون اظهار داشت: این بانک نسبت به اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اهتمام کافی داشته است و ۱۰۰ درصد درخواست‌های شهروندان را پاسخ داده است. بر این اساس بانک با ارتباط مؤثر با دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تلاش نموده است تا نقش موثری در این طرح ملی داشته باشد.
بخشا افزود: عملکرد ۹ ماه سال ۱۴۰۰ بانک توسعه تعاون در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات حاکی از ثبت تعدادی درخواست اطلاعات از سوی مردم بوده و تمامی موارد به صورت تخصصی و کارشناسی پاسخ داده شده است و مدت زمان پاسخ سؤالات شهروندان به طور میانگین ۹٫۳ روز کاری می‌باشد.
وی توضیح داد: سؤالات و درخواست‌های مطرح شده در حوزه‌های تسهیلات مخترعین، تسهیلات بابت نیروگاه برق خورشیدی، ابعاد قانونی حساب مربوط به مجتمع‌های مسکونی، دریافت چک موردی و صیادی، برگزاری قرعه کشی حساب‌های قرض الحسنه، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره این بانک از سوی شهروندان بوده است.
رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون گفت: این بانک در راستای ایجاد شفافیت و رعایت حقوق شهروندی کلیه اطلاعات عملکردی و مالی بانک را دوره‌های زمانی مختلف در سایت رسمی بانک منتشر نموده و همچنین لینک مربوط به سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به آدرس www.iranfoia.ir در دسترس عموم قرار داده است.
وی خاطر نشان کرد: قانون تصویب شده در خصوص سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات می‌تواند در تحقق اهداف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دولت مؤثر واقع شود و شهروندان نیز می‌توانند با مراجعه و ارائه به دستگاه اجرایی مورد نظر در سامانه مذکور، محتوا و اطلاعات مورد نظر را دریافت نمایند.
بخشا گفت: این قابلیت وجود دارد که با فرهنگ سازی بیشتر در جامعه و همچنین آموزش برخط برای عموم مردم، گام‌های موثری برای فراگیر شدن قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برداشته شود.

-----
----------------