×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
استاندارد جیرفت به اداره ارتقا می‌یابد

ذبیح الله اعظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: استاندارد جیرفت هم اکنون به صورت نمایندگی و با ۲ نفر به مردم خدمت می‌دهد.

وی با بیان اینکه اداره استاندارد جیرفت هفت شهرستان جنوبی استان کرمان را زیرپوشش قرار می دهد گفت: استقرار این اداره به صورت نمایندگی جوابگوی نیاز منطقه جنوب کرمان نیست.

اعظمی افزود: منطقه جنوب کرمان با تولید سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی ظرفیت بزرگی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی دارد از این رو راه اندازی اداره استاندارد یکی از نیازهای ضروری این منطقه است.

وی افزود: برای راه اندازی اداره استاندارد جیرفت دیدار با دکتر جمشید انصاری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور استخدامی کشور و رئیس سازمان استاندارد انجام شد.  

اعظمی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده مجوز جذب ۱۰ نیرو از طریق آزمون استخدامی برای اداره استاندارد جیرفت با اولویت جذب نیروهای بومی اخذ شد.

وی با بیان اینکه پیگیری برای راه اندازی اداره استاندارد جیرفت با حمایت و همکاری مدیرکل استاندارد استان کرمان و دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همراه بوده است بر راه اندازی هر چه سریعتر این اداره تاکید کرد.

اعظمی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی، معادن و شرکت های بخش خصوصی منطقه جنوب کرمان وجود اداره استاندارد برای رعایت استاندارد در صادرات یکی از نیازهای ضروری این منطقه است.

وی اظهار داشت: صادرکنندگان تاپیش از راه اندازی اداره استاندارد برای اخذ گواهی صادرات به مرکز استان مراجعه می کردند که با راه اندازی اداره استاندارد جیرفت تمامی صادر و تولیدکنندگان منطقه جنوب کرمان بدون اتلاف وقت و هزینه مجوز استاندارد محصولات خود را در این منطقه اخذ می کنند.

شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبارجنوب، فاریاب، قلعه گنج و منوجان در جنوب استان کرمان قرار دارند.


-----
----------------