×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اسنپ‌چت فیلتر سرعت را به دلیل به خطر افتادن جان کاربران حذف کرد

یکی از ویژگی‌هایی که اسنپ‌چت داشت، امکان نمایش سرعت لحظه‌ای کاربر به دیگران بود؛ اما CNet گزارش می‌دهد که این شبکه‌ی اجتماعی مجبور شده است فیلتر سرعت را از اپلیکیشن خود حذف کند. طبق گفته‌ها، ویژگی فیلتر سرعت باعث شده است تصادفات متعددی صورت بگیرد و چندین تن از کاربران اپلیکیشن اسنپ‌چت که بیشتر نوجوان بودند، آسیب ببینند.

خانواده‌ی افرادی که در تصادفات آسیب دیده یا جانشان را از دست داده‌اند، مسئولان اسنپ‌چت را به دادگاه کشانده و خواسته‌اند در مورد ویژگی فیلتر سرعت پاسخگو باشند. گفته می‌شود نوجوانان از ویژگی فیلتر سرعت اسنپ‌چت برای رقابت استفاده می‌کردند تا ثابت کنند کدام‌یک سریع‌تر رانندگی می‌کند؛ اما رانندگی با سرعت بالا در سطح شهر باعث شد تصادفات متعدد با تلفات جانی شکل بگیرد.

در ماه می، دادگاه به خانواده‌های سه نوجوان که در تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند، اجازه داد علیه اپلیکیشن اسنپ‌چت شکایت کنند. به گفته‌ی مسئولان پرونده، ویژگی فیلتر سرعت نوجوانان را به رانندگی با سرعت بالا ترغیب می‌کند و در این پرونده، منجر به کشته شدن سه نوجوان در حادثه‌ی رانندگی شده است. سران اسنپ، شرکت مادر اسنپ‌چت، در دادگاه حاضر شدند و گفتند ویژگی فیلتر سرعت باعث بروز حادثه نشده است.

در ادامه‌ی پرونده، اسنپ‌چت مجبور شد فیلتر سرعت را در منوی اپلیکیشن مخفی کند تا دسترسی به آن برای کاربران سخت‌تر شود؛ اما پس از مدتی مجبور به حذف فیلتر سرعت از اپلیکیشن اسنپ‌چت شد تا غائله‌ها بر سر بروز تصادفات به خاطر استفاده از این ویژگی خاتمه یابد.

اسنپ تا چندی پیش مدعی بود که ویژگی فیلتر سرعت باعث بروز تصادفات نمی‌شود؛ اما سخنگوی این شرکت پس از حذف شدن فیلتر سرعت از اسنپ‌چت، گفت:

امنیت جان کاربرانمان از هر مورد دیگری برایمان اهمیت بیشتری دارد. فیلتر سرعت به‌ندرت توسط کاربران استفاده می‌شده و درنتیجه سران این شرکت تصمیم گرفته‌اند فیلتر سرعت را از اسنپ‌چت حذف کنند.


-----
----------------