×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اصولی: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، مستقل و بر طبق اساسنامه تصمیم گرفت

 احسان اصولی افزود: هیات رئیسه اختیاراتی دارد که طبق اساسنامه می تواند در خصوص آن اقدام و تصمیم گیری کند، بر اساس همین اختیارات موضوع عزل رئیس فدراسیون فوتبال در دستور کار قرار گرفت و دیدید روز گذشته پس از جلسه ای طولانی در نهایت چه تصمیم هایی گرفته شد.

وی ادامه داد: در این مدت مشکلاتی مطرح بود که حل و فصل نشد و در نهایت هیات رئیسه ناچار شد از قدرت قانونی خود استفاده کند،‌ یکی از این مسایل به موضوع اساسنامه فدراسیون فوتبال باز می گشت که حتی در آن حرف و حدیث بسیار است،‌ از تبریک فیفا که بعدها معلوم شد چنین مساله نبوده و مطرح نشده است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد: اساسنامه باید در مجلس مطرح و به تصویب برسد. مهلت تصویب اساسنامه ۱۰ اسفند خواهد بود و در حال رایزنی هستیم تا هر چه زودتر این مساله محقق شود.

اصولی یادآور شد: این ها تمام مسایل و مشکلات نبود اما چون تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی بود تصمیم بر آن شد تا پس از صعود و در فضایی آرام کارها را پیش ببریم تا خللی در روند فعالیت های تیم ملی ایجاد نشود.

او با تاکید بر این که هیات رئیسه مستقل و بر اساس قانون عمل کرده است، گفت: هیات رئیسه مشروعیت و وجاهت خود را از مجمع گرفته و بازخوردی که ما از اعضای مجمع گرفتیم نشان داد در مسیر درست گام بر می داریم. امیدوارم با همدلی این مسیر پیش رفته تا بتوانیم تصمیم درست بگیریم.

این عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در جلسه قبلی اردیبهشت ماه را برای زمان برگزاری مجمع اعلام کردیم و قصد داریم در همان ایام مجمع را برگزار و در خدمت دوستان و سایر اعضای مجمع باشیم. طبیعی است پس از تایید تصمیمی که گرفته شده باید وارد پروسه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شویم تا کارها طبق قانون پیش برود.

اصولی با تاکید بر این که در همین ایام بارها نسبت به مسایل مختلف به صورت کتبی و شفاهی گلایه کرده و خواستار حرکت بر اساس قانون بوده ایم، گفت:‌ هدف همه ما این است که مشکلات پیش آمده برای دو تیم استقلال و پرسپولیس برای فدراسیون و تیم ملی ایجاد نشود و در مسیر درست حرکت کنیم. هر چند دوستان اعتقاد داشتند این مساله حل شده و تبریک هم گفتند اما شاهد بودیم دو تیم بزرگ کشورمان از رقابت ها کنار گذاشته شدند. این نگرانی برای تیم ملی هم وجود داشت و نمی خواستیم تجربه قبلی تکرار شود.

او در مورد انتخاب میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال تاکید کرد: از قبل گزینه ای مشخص نبود برای همین جلسه این همه طول کشید چرا که باید شرایط مختلف را بررسی می کردیم. او از چهره‌های شناخته شده فوتبال ما به شمار می رود و در نشست روز گذشته پس از ارزیابی های مختلف در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که وی را به عنوان سرپرست معرفی کنیم تا در زمان باقی مانده کارها پیش برود.

وی تاکید کرد: روز گذشته گمانه زنی هایی را شاهد بودیم،‌ درخواست ما این است در چنین شرایطی از این کار خودداری شده و برای کسب اخبار و اطلاعات درست تنها از مجرای اطلاع رسانی فدراسیون اقدام شود تا شائبه ای به وجود نیاید.


-----
----------------