×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
اموال تملیکی میزبان نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی،  پس از این بازدید، طی جلسه‌ای نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و سیدعبدالمجید اجتهادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی به بحث و گفتگو بر سر مسایل و موانع پیش روی این سازمان پرداختند.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گزارشی از عملکرد و اقدامات مثبت سازمان در راستای تعیین تکلیف اموال تحت اختیار ارایه داد و از رشد ۳۰۰ درصدی میزان انهدام کالاهای غیر قابل مصرف طی ۵ ماهه گذشته نسبت به ۵ ماه ابتدای سال، قفسه‌بندی و ساماندهی انبارها در برخی استان‌ها و همچنین میزان افزایش استقبال مردم از حراج‌های حضوری این سازمان خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی سازمان اموال تملیکی افزود: از جمله مشکلات این سازمان می‌توان به عدم تناسب وظایف با اختیارات و امکانات، کمبود انبار و مجهز نبودن بسیاری از انبارهای موجود، وضعیت شغلی و نوع قرارداد کارکنان سازمان و اطاله آرای محاکم قضایی و تعزیرات اشاره کرد که اصلاح این موارد می‌بایست هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی عدم صدور مجوز از سوی نهادهای مربوطه، محدودیت فروش داخلی و برخی ضوابط تجاری را نیز به عنوان موانع پیش روی این سازمان مطرح کرد.

اجتهادی با ابراز خشنودی از هم‌افزایی‌های‌ صورت گرفته از سوی سه قوه در راستای تعیین تکلیف اموال تحت اختیار این سازمان، تصریح کرد: با تعیین ضرب‌الاجل سه ماهه از سوی ریاست جمهوری در مهر ماه امسال و تاکیدات قوه قضاییه، تحولی در این سازمان ایجاد شد که با همکاری دیگر دستگاه‌ها، بخشی از موانع موجود در زمینه صدور رای از سوی مراجع رسیدگی‌کننده مرتفع گردید.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: نحوه احراز ظن قاچاق باید مورد بازنگری قرار بگیرد، زیرا ضعف در این حوزه هزینه‌های هنگفتی را به سازمان تحمیل می نماید.

در همین راستا مدیرعامل سازمان امول تملیکی با ارایه راهکارهای پیشنهادی در جهت رفع موانع مذکور عنوان کرد: تصویب لایحه دو فوریتی این سازمان که به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است می‎تواند تحولی عظیم در این سازمان ایجاد کند.
وی افزود: تسریع در صدور آرای قضایی و ترمیم بودجه سازمان نیز تا حد زیادی می‌تواند مشکلات را مرتفع سازد و به اصلاح ساختار سازمان کمک نماید و همچنین در حوزه منابع انسانی نیز خواستار همیاری سازمان اداری و استخدامی کشور هستیم.

در پایان این جلسه نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن تشکر از اقدامات جهادی سازمان اموال تملیکی طی ماه‌های اخیر، بر تداوم این روند تا تعیین تکلیف کامل اموال تحت اختیار سازمان تاکید کرد و نسبت به پیگیری مشکلات سازمان اموال تملیکی در بخش‌های مختلف قول مساعد داد.


-----
----------------