×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بارگیری اپلیکیشن Google Camera 8.3 برای سایر کاربران اندروید امکان‌پذیر شد

گوگل اخیرا از نسل جدید پرچم‌داران خود یعنی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو رسما رونمایی کرده است. این سری از گوشی‌های گوگل برای اولین‌بار از تراشه‌ی اختصاصی این شرکت موسوم به تنسور بهره می‌برند. غول جستجوی اینترنت از نمایشگرهای باکیفیتی در سری پیکسل ۶ استفاده کرده است و سایر مشخصات فنی این دو محصول نیز نسبت به قبل ارتقاء داده شده است. افزون‌براین، گوگل در پرچم‌داران جدیدش از فناوری یادگیری ماشینی در کنار سخت‌افزار قدرتمند بهره گرفته است. به‌ هرحال، قابلیت‌های تصویربرداری و دوربین، همیشه یکی از مهم‌ترین ویژگی های گوشی‌های سری پیسکل گوگل بوده است و امسال نیز شاهد ارائه‌ی امکانات جدیدی در این زمینه هستیم.

به گزارش گیزموچاینا، برخی از توسعه‌دهندگان شخص‌ثالث، اپلیکیشن اختصاصی دوربین گوگل را که در پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو ارائه شده است، در دسترس کاربران قرار داده‌اند؛ بدین ترتیب می‌توان با نصب این اپلیکیشن، از بسیاری قابلیت‌های اختصاصی دوربین پرچم‌داران جدید گوگل، روی سایر دستگاه‌های اندرویدی نیز استفاده کرد. کاربران می‌توانند فایل نصبی Google Camera 8.3 را از اینجا دانلود کنند.

توسعه‌دهنده‌ای به‌نام BSG، نسخه‌ی پایدار اپلیکیشن دوربین گوگل (GCam 8.3) را برای دانلود در دسترس قرار داده است. این اپلیکیشن با همه‌ی دستگاه‌هایی که از اندروید ۹، اندروید ۱۰، اندروید ۱۱ و اندروید ۱۲ بهره می‌برند، سازگاری دارد. این نسخه از اپلیکیشن یادشده، از بیلد ۴ نسخه‌ی آزمایشی اندروید ۱۲ پورت و پس از آن برای اجرا شدن در سایر دستگاه‌های اندرویدی بهینه شده است. به‌ هرحال نمی‌توان با اطمینان اعلام کرد که این اپلیکیشن با همه‌ی دستگاه‌های اندرویدی سازگاری کامل دارد.

هر دو گوشی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو به یک لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با «فناوری پیکسل‌سازی» مجهز شده‌اند. گوگل یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض در کنار سنسور اصلی این دو محصول تعبیه کرده است. پیکسل ۶ پرو همچنین به یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو مجهز شده است که امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال چهار برابری را ارائه می‌دهد. دوربین سلفی پیکسل ۶ گوگل هشت مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و این درحالی است که پیکسل ۶ پرو از یک دوربین سلفی ۱۱/۱ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

دوربین پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو درکنار بهبودهای اعمال شده در اپلیکیشن Google Camera، از جمله حالت دید در شب، تصویربرداری نجومی، حالت پرتره و موارد دیگر، از قابلیت‌های جدیدی بهره می‌برد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پاک‌کن جادوئی (Magic Eraser): یک ابزار بسیار کاربری برای حذف سوژه‌های اضافه و غیرضروری در عکس‌های ثبت شده است. با این قابلیت می‌توان به‌راحتی سوژه‌های مورد نظر را از عکس‌ها حذف کرد.

قابلیت فیس‌ دی‌بلر (‌Face Deblur): تیرگی‌ چهره‌ در تصاویر ثبت شده، با استفاده از یادگیری ماشینی به‌طور خودکار برطرف خواهد شد. این ابزار به شما کمک می‌کند عکس‌های بی‌کیفیت را به تصاویر جذاب تبدیل کنید.

تُن واقعی (Real Tone): این قابلیت باعث می‌شود تا دوربین بتواند رنگ پوست افراد را در تصاویر با دقت زیاد ثبت کند. این مورد یکی از قابلیت‌های داخلی دوربین پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو است که به‌طور خودکار روی همه‌ی تصاویر اعمال می‌شود.

حالت حرکت (Motion Mode): این قابلیت درواقع ترکیبی از Exposure Long و Creative Blur است. این ویژگی برای مواقعی درحال تصویربرداری از یک سوژه متحرک هستید، کاربردی خواهد بود. این قابلیت یک حالت حرکتی تار روی سوژه‌ی متحرک اعمال می‌کند که نهایتا به ایجاد تصاویر زیبا خواهد کمک خواهد کرد. بااین‌حال، Long Exposure برای ثبت لحظات در نور شب کاربردی خواهد بود؛ چراکه می‌توان بدون سه‌پایه، به‌راحتی مسیر نور را روی تصویر ایجاد کرد.

اپلیکیشن جدید Google Camera، از طراحی جدیدی بهره می‌برد و امکانات جدیدی هم به آن اضافه شده است. با توجه به کد اپلیکیشن GCAM 8.3 به‌نظر می‌رسد امکان استفاده از دوربین‌های کمکی در آن فعال خواهد شد. بیشتر قابلیت‌های جدید این اپلیکیشن در نسخه‌ی پورت شده‌ی آن در دسترس قرار دارد، اما برخی از امکانات جدید در برخی از گوشی‌های هوشمند به‌درستی کار نمی‌کند.

برای نصب و اجرای GCam 8.3 دستگاه شما باید اندروید ۹ به بالا را اجرا و از API موسوم به Camera2 پشتیبانی کند. برای نصب و اجرای این اپلیکیشن پورت‌شده، نیاز به انجام تنظیمات اضافه نخواهید داشت. البته می‌توان با اعمال یک‌سری از تغییرات و تنظیمات، حداکثر استفاده را از ویژگی‌های جدید اپلیکیشن دوربین گوگل ببرید.

همان‌طور که اشاره کردیم، شاید همه‌ی امکانات دوربین پیکسل ۶ در همه‌ی گوشی‌های اندرویدی در دسترس نباشد. مراحل نصب نسخه‌ی پورت‌شده‌ی اپلیکیشن دوربین گوگل در ادامه توضیح داده شده است.

  1. اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما یکی از نسخه‌های اندروید ۹، اندروید ۱۰، اندروید ۱۱ یا اندروید ۱۲ را اجرا و از API موسوم به Camera2 پشتیبانی می‌کند.
  2. اگر خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل (Gapps) روی دستگاه شما نصب نیست، ابتدا آن‌ها را نصب کنید.
  3. گزینه‌ی نصب از منابع ناشناس (unknown source installation) را در دستگاه اندرویدی خود فعال کنید.
  4. بسته‌ی سازگار با دستگاه خود را دانلود کنید.

تبریک می‌گوئیم، اکنون شما می‌توانید فایل APK را نصب کنید و از امکانات جدید اپلیکیشن دوربین گوگل بهره ببرید.

نسخه‌ی پایدار Google Camera 8.1 از چند ماه قبل برای دانلود در دسترس قرار گرفته است. این اپلیکیشن روی بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی نصب می‌شود و با آ‌ن‌ها سازگار است. امیدواریم توسعه‌دهندگان به‌زودی نسخه‌ی پایدار Google Camrea 8.3 را نیز به‌صورت عمومی منتشر کنند.


-----
----------------