×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

 به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات ایران؛ دکتر محمد شیخان مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران در نشست مدیران مجتمع ها و دفاتر بازاریابی و فروش استانی این شرکت با انتقاد از نظام قیمت گذاری در محصولات دخانی گفت: در صحنه بازار فروش، بازیگران اصلی کسانی هستند که منفعت دخانیات ایران برای آنها اهمیت ندارد و به دنبال افزایش سهم بازار برای شرکت های خارجی هستند.وی با بیان اینکه در سیاستگذاری اشکالاتی وجود دارد، افزود: متاسفانه شرکت در سالهای گذشته به دلیل سیاست های غلط درگیر مافیا، رانت و فساد بود و ناکارآمدی در عرصه تولید، بازاریابی و فروش باعث گردیده امروز سهم بازار در شرکت دخانیات به کمتر از ۱۰ درصد برسد.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه اینها در شرکت دخانیات از جمله واقعیت هاست، گفت: اگر بناست ما قلعه مافیای صنعت دخانیات را فتح کنیم، فقط با اسب تروای فروش می توانیم آنرا فتح کنیم وگرنه این قلعه مافیا فتح شدنی نخواهد بود. دکتر محمد شیخان تاکید کرد: اسب تروای فروش باید قلعه مافیا را فتح کند.وی با بیان اینکه برای فروش محصولات دخانی یک سیستم مویرگی بسیار خوب و هوشمند طراحی شده که باید آنرا توسعه داد و بر شتاب بیافزاییم، گفت: ما برای اینکه سیاست فروش درستی داشته باشیم و برنامه های کلان را پیش ببریم، حتما تدابیری خواهیم داشت و اجازه نخواهیم داد عده ای با سوداگری در یک فرایند رانتی، ثروت اندوزی نموده و ضمن آنکه منافع شرکت دخانیات در بازار را هم نادیده بگیرند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران تصریح کرد: ظرفیت فروش در شرکت دخانیات، فامیلی و با زدو بند بوده که ما با این تبعیض و بی عدالتی مخالفیم و باید برای توسعه فروش از همه ظرفیت ها استفاده کرد. دکتر محمد شیخان نقش ویزیتورها در فروش محصولات دخانی را مهم دانست و با تاکید بر اصلاح آئین نامه ها و نظامات فروش تصریح کرد: باید مشکلات ویزیتورها را رفع نمایید و در زمینه تحویل کالا مورد حمایت قرار گیرند تا با سرعت عمل بیشتری در ماموریت ها اقدام نمایند.

وی با اشاره به مخالفت برخی افراد با فروش مویرگی اظهار داشت: شاید این افراد بخاطر منافعی با این فروش مخالفت می کنند. دوستان ما در ستاد باید به گونه ای عمل کنند، ضمن تقویت فروش مویرگی، این شیوه فروش هر روز توسعه یابد و نظم پیدا کند.مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با انتقاد از نگاه ارباب رعیتی رضاخانی در بین برخی کارکنان شرکت دخانیات گفت: ما انقلاب کردیم تا این نگاه از بین برود.

با این نوع نگاه مخالفیم چرا که این نوع نگاه هم استبدادی است و هم به تولید آسیب می زند. دکتر محمد شیخان با تاکید بر اینکه همه ما باید احساس کنیم که عضو یک خانواده هستیم، افزود: ما اگر در کنار هم نباشیم، تحقق برنامه ها، امکان پذیر نخواهد بود. لذا رمز پیروزی در کنار هم بودن است. اتحاد می تواند ظرفیت های شرکت دخانیات را دهها برابر کند.وی با بیان اینکه ۷۰ درصد سهم بازار در اختیار ۲ شرکت خارجی است، افزود: ما را بصورت هنرمندانه مشغول و در این راستا بازار را تصاحب کردند و محصولات خود را به فروش می رسانند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه ما در بازار فروش باید خود را همراه با تکنولوژی جدید روز جلو ببریم، اظهار داشت: فروش مویرگی یک سیستم موفقی است. همه شرکت ها این سیستم را دارند و تحلیل آنها هم این است که در فروش مویرگی سربازهای جنگنده را به خط مقدم می فرستند تا محصول را در ویترین فروشگاهها قرار دهند. دکتر محمد شیخان ایران خطاب به مدیران مجتمع ها و دفاتر بازاریابی و فروش استانی این شرکت و با بیان اینکه از شما چند انتظار وجود دارد، گفت: رویکرد جدی ما صادرات است. این رویکرد باید تقویت شود و توسعه یابد و شماها در این زمینه نقش آفرین باشید.وی افزود: کشورهای همسایه بازارهای هدف صادراتی ما هستند و می بایست تمام توان خود را به منظور حضور در این بازارها بکار ببندیم. تقویت صادرات می تواند به توان اقتصادی شرکت دخانیات کمک نماید.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران حمایت از کشاورزان توتون و تنباکو کار را دومین انتظار شرکت از مدیران استانی ذکر کرد و اظهار داشت: نگاه ما این است که حوزه کشت توتون و تنباکو باید تقویت شود و محصولات به گونه ای قیمت گذاری شوند تا سود و نفع آن به کشاورز برسد نه دلالان. دکتر محمد شیخان تاکید کرد: سیاستگذاری درست در این زمینه می تواند جلوی دلال بازی را بگیرد و منافع کشاورزان زحمتکش تامین شود.وی گفت: در هر استانی که ظرفیت کشاورزی وجود دارد باید آنرا احیا کرد. این سیاست مهم نیاز به حمایت و فرهنگ سازی دارد.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران افزایش سهم بازار را سومین انتظار از مدیران مجتمع ها و دفاتر بازاریابی و فروش استانی این شرکت ذکر کرد و گفت: باید با افزایش تولید، سهم شرکت دخانیات ایران در بازار داخلی و خارجی را افزایش دهیم. دکتر محمد شیخان سرمایه گذاری در زمینه محصولات دخانی را چهارمین سیاست این شرکت ذکر کرد و افزود: باید قدرت سرمایه گذاری در این صنعت را افزایش داد و ضمن توسعه مجتمع های تولیدی فعلی، برای راه اندازی مجتمع های جدید برنامه ریزی شود.

وی انضباط مالی را بسیار مهم دانست و افزود: در مجموعه شرکت دخانیات باید انضباط مالی حاکم باشد و هزینه های غیر ضرور و اضافی کاهش یابد. مدیران استانی باید برای مجموعه خود مدل اقتصادی تعیین و با هزینه فایده، برای سود دهی شرکت تلاش کنند.مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران همچنین در پایان تاکید کرد: همه این موارد زمانی تحقق خواهد یافت که منابع انسانی شرکت پویا، پرتحرک و با نشاط باشد. لذا رفاه و معیشت پرسنل شرکت دخانیات برای ما از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است و این مهم هم نباید فراموش شود.


-----
----------------