×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برنامه‌ریزی برای اعزام ۵ هزار نیروی کار ایرانی به خارج از کشور

رویداد جدید  | برنامه‌ریزی برای اعزام ۵ هزار نیروی کار ایرانی به خارج از کشور

به گزارش پایگاه خبری رویداد جدید به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، محمد اکبرنیا در نشست تخصصی برنامه‌های اشتغال توسعه کشور گفت: باتوجه به بازار کار کشور و افراد جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی، در سال آینده اعزام ۵  هزار نفر نیروی کار ایرانی جهت اشتغال به خارج از کشور را در دستور کار داریم .

او افزود: در حال حاضر۱۳۰ دفتر کاریابی خارجی داریم و سیاست وزارت کار این است که اعزام نیروی کار از طریق دفاتر کاریابی که مجوزهای لازم را دارند، انجام شود.

اکبرنیا اضافه کرد: این دفاتر در کشورهایی که پذیرش نیروی کار دارند، فعالیت و با کشور‌هایی که متقاضی نیروی کار هستند، ارتباط برقرار می‌کنند.

مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تاسیس دفاتر هدایت و حمایت از نیروی کار در کشورهای هدف یکی از برنامه‌های وزارت کار در حوزه اعزام نیروی کار به خارج از کشور و حمایت از نیروی کار در کشورهای هدف است و در حال حاضر هفت دفتر از طریق کاریابی‌های مجاز تشکیل شده است.

اکبرنیا تصریح کرد: در سال ۹۴ سامانه بانک اطلاعات ایرانیان شاغل در خارج از کشور راه‌اندازی شده که مشکل ایرانیان شاغل در خارج جهت تمدید و یا صدور گواهینامه شغلی برطرف می‌شود.

او اضافه کرد: شرکت های صادرکننده خدمات فنی – مهندسی و نیرو‌های کار ایرانی شاغل در خارج با ثبت نام در این سامانه می‌توانند پس از صدور گواهینامه شغلی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حمایت‌ها و موارد تشویقی از جمله معافیت از عوارض خروج از کشور، برخی از معافیت‌های گمرکی و مالیاتی بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.


-----
----------------