×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
تأمین اجتماعی باید اجتماعی باشد؛ مردمی عمل کردن نقطه قوت این سازمان است

 به گزارش رویداد جدید به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سید میرهاشم موسوی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تأمین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: “در ایام میلاد حضرت زهرا(س) هستیم و امیدوارم از فیض رحمانی و ملکوتی آن حضرت بهره‌مند باشیم و از این الگوی برتر در اندیشه و رفتار خود بهره بگیریم. همه ما به اندازه دانش و توان خود باید تلاش کنیم و به وظایف خود در خدمت به مردم عمل کنیم. خدمت به خلق الله از نعمت‌های خدا است که باید قدر آن را بدانیم و اگر قدردان این نعمت باشیم خداوند نیز به ما عنایت خواهد داشت.”
دکتر موسوی افزود: “تأمین اجتماعی بستری برای خدمت است که بیش از ۵۰ درصد جامعه به صورت مستقیم و تقریباً همه کشور به صورت غیرمستقیم از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند. پیش از انقلاب پوشش بیمه ای کشور حدود ۲۰ درصد بوده و امروز به ۷۰ درصد رسیده است و البته باید برای پوشش کامل و تحقق بیمه همگانی برای همه مردم اقدام کنیم. هر چند مشکلات و محدودیت‌هایی داریم اما با وجود دشمنی‌های زیادی که علیه کشور ما وجود دارد؛ دستاوردهای کشور قابل توجه است.”
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی توسعه خدمات درمانی را از دیگر اقدامات ارزشمند این سازمان برشمرد و گفت: “تعهدات درمانی از خدمات و تعهداتی است که در بدو ورود به سازمان برای همه بیمه‌شدگان و خانواده آنان و کل جامعه تحت پوشش برقرار می‌شود. خدمات درمانی تأمین اجتماعی توسعه بسیار بیشتری نسبت به سایر خدمات داشته است.  قبل از انقلاب ما ۱۱ بیمارستان داشتیم و امروز ۷۸ بیمارستان و ۳۷۰ درمانگاه داریم. آثار این خدمات در جامعه بسیار مشهود است و مولفه‌های رفاه عمومی و کیفیت زندگی بالا رفته و امید به زندگی از ۵۵ سال به بیش از ۷۷ سال رسیده است.”
دکتر موسوی با بیان اینکه با وجود مشکلات و محدودیت‌ها، دستاوردهای کشور نیز بسیار زیاد است، گفت: ”دستاوردهای ما با تلاش و فعالیت جهادی محقق شده و فعالیت جهادی به تعبیر مقام معظم رهبری، آن نوع فعالیتی است که در مقابل دشمن انجام می‌شود. امروز نیز در حوزه تبیین و تشریح دستاوردهای نظام نیازمند جهاد تبیین هستیم. وقتی دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن نظام تلاش می‌کند ما نیز باید با جهاد تبیین نقاط قوت و کارآمدی کشور را به جامعه معرفی کنیم و تبیین جهادی فعالیتها از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.”
دکتر موسوی ادامه داد: “راهبرد اصلی سازمان تأمین اجتماعی توسعه بیشتر بیمه همگانی است که در کشور با جدیت پیگری می‌شود و ما باید این حق را برای آحاد جامعه ادا کنیم و زمینه‌های قانونی گسترش پوشش بیمه‌ای را مورد توجه قرار دهیم و در این راستا بیمه خانواده ایرانی و بیمه دانشجویان را با جدیت دنبال می‌کنیم.”
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه خدمات الکترونیک در سازمان تأمین اجتماعی، گفت: “در این زمینه مقدمات لازم برای کار جهادی و هوشمند فراهم شده است. اقدامات صورت گرفته زمینه‌ساز تأمین اجتماعی هوشمند خواهد بود و تلاش ما این است که مداخلات انسانی را در خدمات کاهش دهیم. جلوگیری از فرار بیمه‌ای با استفاده از فناوری باید مورد توجه قرار گیرد و روش‌های نوین را برای بازاریابی استفاده می‌کنیم.”
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی استفاده از منابع انسانی به عنوان مهمترین سرمایه این سازمان را از مهمترین اولویت‌ها برشمرد و گفت: “تاکید ما به مدیرکل جدید شهرستان‌های استان تهران این است که از سرمایه انسانی به صورت صحیح و با حداکثر بهره‌وری استفاده کنند. در انتصابات اولویت و سعی ما این است که انتصابات از درون مجموعه انجام شود و ظرفیت بالایی که در سیستم موجود است را استفاده می‌کنیم.”
موسوی افزود: “از زحمات و تلاش های آقای سعدزاده تشکر می‌کنم و از تجربیات و کارآمدی ایشان قطعا استفاده خواهیم کرد. خانم طاهری در تجربیات قبلی موفقیت چشم‌گیری داشتند و به دلیل اهمیت این اداره کل از ایشان در این مسئولیت استفاده می‌کنیم. اهمیت این اداره کل در استان تهران بسیار زیاد است و هر کدام از شهرستانهای تهران اهمیت یک اداره کل را دارد. در بسیاری از شهرستانهای تهران محدودیت‌ها و کم برخوداری‌هایی وجود دارد و توجه بیشتر و فعالیت موثر برای ارتقاء خدمات در این مناطق از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی است.”
داود سعدزاده، سرپرست سابق اداره کل تأمین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران نیز در این مراسم گفت: “حضور مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در مراسم تکریم و معارفه اداره کل شهرستانها مغتنم است و نشانه اهمیت خاص و جایگاه ویژه این اداره کل است. تلاش ما این بوده است که ماموریت‌ها را به نحو صحیح و با تمام ظرفیت انجام دهیم. از تلاش و همکاری پرسنل شریف اداره کل شهرستان‌های تهران تشکر می‌کنم و به خانم طاهری برای این انتصاب تبریک می‌گویم و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.”
حبیبه طاهری، مدیرکل جدید تأمین اجتماعی شهرستانهای استان تهران نیز گفت: “از اعتماد مدیرعامل محترم سازمان تشکر میکنم و امیدوارم در خدمتی که به من سپرده‌اند بتوانم به تکالیف خود به خوبی عمل کنم. از تلاش‌ها و زحمات آقای سعدزاده نیز که در این اداره کل منشأ خدمت بودند، تشکر می‌کنم. رضایت خداوند متعال و تحقق اهداف سازمانی مهمترین کاری است که باید با جدیت پیگیری شود. امیدوارم خدمت‌گزاری قابل به جامعه تحت‌پوشش سازمان تأمین اجتماعی باشیم و با ارائه خدمت بی‌منت به جامعه شریف بیمه‌شدگان به تکلیف شرعی و سازمانی خود به خوبی عمل کنیم.”


-----
----------------