×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی با درگاه الکترونیکی «ثبت من»

تجارت‌گردان – ذبیح اله خدائیان در گفتگو با صدا و سیما گفت: همه خدماتی که واحد‌های ثبتی به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌کنند در این درگاه الکترونیکی قابل مشاهده است که شامل بخش‌هایی از جمله املاک و کاداستر، اسناد رسمی، اجرای اسناد سازمان ثبت، ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری، مالکیت معنوی، شکایات و مکاتبات مکانیزه است.
وی گفت: مردم می‌توانند از طریق سایت my.ssaa.ir و فقط با ثبت کارت ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراهی که به نام خودشان است در این درگاه ثبت نام کنند و پس از یک بار ثبت نام در مراجعات بعدی فقط یک رمز یکبار مصرف به آن‌ها ارسال می‌شود و می‌توانند خدمت خود را دریافت کنند.
خدائیان گفت: ممکن است کسی بخواهد بداند که چه تعداد سند رسمی به نام اوست و از طریق این درگاه می‌تواند همه اسنادی را که به نامش است، ببیند و از طریق این درگاه افراد می‌توانند به اصالت املاک نیز دسترسی پیدا کنند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اطلاعات از چه سالی در این درگاه ذخیره شده است؟ گفت: همه اطلاعاتی که این سازمان از حدود ده سال پیش به صورت الکترونیکی ثبت کرده است در این درگاه قابل مشاهده خواهد بود و حتی برخی اسناد مالکیت قدیمی دفترچه‌ای نیز به محض اینکه الکترونیکی و تک برگی شود در این درگاه قابل مشاهده است.
خدائیان با اشاره به اینکه در این درگاه موضوع ممنوع الخروجی هم قابل دسترس است، گفت: همه کسانی که از طریق واحد‌های اجرایی سازمان ثبت ممنوع الخروج شده باشند، می‌توانند با مراجعه به این درگاه الکترونیکی اطلاعات دریافت کنند و قطعا به محض اینکه فردی رفع ممنوع الخروجی شد، اطلاعات در درگاه به روز می‌شود.
در این درگاه الکترونیکی افراد می‌توانند نوبت هم دریافت کنند و برخی پرداخت‌ها را هم داشته باشند و از دیگر اطلاعات این درگاه ثبت وقایع ازدواج و طلاق است به این ترتیب که همه وقایع ازدواج و طلاق از سال ۹۲ به بعد در این درگاه قابل مشاهده است.


-----
----------------