×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خسارت قطعی برق صنایع استان سمنان با عدد و رقم قابل برآورد نیست

علی اصغر جمعه ای روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به میزان برق مصرفی ماینرها، ابراز داشت: مسئولان برای جلوگیری از قطعی مکرر برق مشترکان خانگی و صنعتی با تولیدکنندگان ارز دیجیتال غیرمجاز برخورد جدی و بازدارنده داشته باشند.

وی تاکید کرد: برخورد قانونی و جدی با تولیدکنندگان ارز دیجیتال مطالبه جدی بخش خصوصی از مسوولان به منظور جلوگیری از قطعی مکرر برق صنایع و حمایت از تولید است.

وی گفت: مطالبه جدی صنعتگران استان سمنان برخورد با تولیدکنندگان ارز دیجیتال برای پایداری برق بخش‌های خانگی و صنایع است. 

جمعه ای ادامه داد: در شرایط فعلی که قطعی مکرر برق آسیب جدی برای واحدهای تولیدی به‌بار می‌آورد، ضرورت دارد واحدهای تولید ارز دیجیتال که به صورت مجاز نیز فعالیت دارد تعطیل شوند.

به گزارش ایرنا، هر دستگاه ماینر حدود ۱.۵ کیلووات مصرف برق دارد که حدود مصرف یک خانوار در تابستان است، تا کنون ماینرهای کشف شده ظرفیت تولید نیروگاهی حدود ۱۰ مگاوات را مصرف می کردند که معادل ۱۰ هزار خانه یا یک شهرستان کوچک است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع‌، معادن و کشاورزی استان سمنان بیان کرد: تولید ارز دیجیتال غیرمجاز نیز با نظارت بر میزان مصرف قابل شناسایی است و انتظار می‌رود در زمینه کشف مزرعه‌های تولید ارز دیجیتال غیرمجاز نیز بیش از پیش تلاش شود.

جمعه‌ای تصریح کرد: دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال برق زیادی مصرف می‌کنند که اگر این میزان برق در بخش صنعت و تولید مصرف شود در جلوگیری از تحمیل خسارت به بخش خصوصی و بیکاری جوانان جلوگیری می‌شود.

وی یادآور شد: با قطعی برق تولید متوقف می‌شود و توقف تولید، واحد تولیدی را در پرداخت حقوق کارکنان، تامین هزینه جاری و پرداخت تسهیلات بانکی و مالیات دچار مشکل می‌کند.

جمعه‌ای اظهار داشت: قطعی مکرر برق در بخش مشترکان خانگی نیز برای وسایل برقی خسارت‌زا است. 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع‌، معادن و کشاورزی استان سمنان تاکید کرد: مسوولان با رفع قطعی مکرر برق به کمک بخش تولید تحقق شعار امسال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» بیایند.

طبق آمارها، ۷۶ هزار میلیارد ریال در قالب ایجاد یکهزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری در استان سمنان سرمایه‌گذاری انجام شده که این حجم سرمایه‌گذاری برای حدود ۶۸ هزار نفر اشتغال به همراه داشت و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل کرده است.

بخش صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است. سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.


-----
----------------