×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
دولت از هزینه کردن آبرو برای جراحی بزرگ اقتصادی دریغ نمی‌کند

به گزارش ایبِنا، آیت الله رئیسی در بخش از سخنان خود در دبدار با مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه اصلاح ساختار بودجه به شکل جدی در حال پیگیری است، گفت: دولت به شدت به افزایش هزینه‌ها حساسیت دارد؛ در روزهای نخست آغاز بکار وقتی می‌خواستیم حقوق مردادماه را پرداخت کنیم، اعتباری در دسترس نبود و هم اکنون ماهانه به طور متوسط ۱۰ هزار میلیارد تومان سررسید هزینه‌های دولت قبل را می‌پردازیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه سمت و سوی حرکت دولت سیزدهم اجرای عدالت است، گفت: ساختار بودجه با رویکرد اجرای عدالت در حال اصلاح است و برای مثال افزایش حقوق‌ها به شکل پلکانی اعمال خواهد شد و دولت هیچ وعده‌ای نخواهد داد که قابل تحقق نباشد.

آیت‌الله رئیسی گفت: در ساختار جدید بودجه، برای هر استان در توسعه و تولید ملی سهمی تعیین شده و استان‌ها باید سهم و نقش خود را در رونق تولید و پیشرفت کشور ایفا کنند. بر این اساس دیگر استان‌ها لزوماً به تأمین منابع از مرکز وابسته نبوده و باید منابع مورد نیاز برای توسعه را از خود استان تأمین کنند.

رئیس جمهور گفت: اگر نجات اقتصاد کشور از وضع کنونی نیاز به چند جراحی بزرگ داشته باشد، شخص بنده و دولت سیزدهم از هزینه کردن توان و آبروی خود در این مسیر دریغ نخواهیم کرد.

آقای رئیسی تأکید کرد: مشکلات بزرگی پیش روی ماست، اما ظرفیت‌های بزرگی نیز برای حل مشکلات داریم که بالفعل کردن این ظرفیت‌ها نیازمند همکاری‌های نزدیک و صمیمانه دولت و مجلس است.


-----
----------------