×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سامسونگ در حال آماده‌سازی اندروید ۱۲ برای سری گلکسی S21 است

اندروید ۱۲ اخیرا معرفی شده و با خود قابلیت‌های بسیار زیادی را هم به همراه دارد. تغییراتی که این نسخه به نسبت نسخه‌ی قبل داشته بسیار جذاب‌تر و کاربردی‌تر از تغییراتی هستند که از اندروید ۱۰ به ۱۱ شاهد بودیم بنابراین طبیعی است کاربران زیادی مشتاقانه منتظر دریافت و نصب آن روی گوشی هوشمند خود هستند.

اگر از کاربران گوشی‌های سامسونگ هستید باید بدانید شرکت کره‌ای فرایند آماده‌سازی اندروید ۱۲ را آغاز کرده اما فعلا برای پرچم‌داران قدرتمند خود یعنی سری گلکسی S21 که خب انتظاری جز این هم نداشتیم. چون اگرچه این شرکت در روند آپدیت گوشی‌های خود رویه‌ی مشخصی را در پیش می‌گیرد اما طبیعتا همیشه این پرچم‌دارها هستند که در اولویت دریافت به‌روزرسانی‌ها قرار دارند.

گوگل در ماه مه امسال و در جریان رویداد I/O خود، از اولین نسخه‌ی بتای اندروید ۱۲ رونمایی و فرایند انتشار نسخه‌ی دوم بتای آن را هم اخیرا آغاز کرده است. نسخه‌ی پیش‌نمایش این سیستم‌عامل در حال حاضر برای گوشی‌های خود گوگل یعنی پیکسل برای دانلود در دسترس قرار دارد اما یک سری از گوشی‌های ایسوس، وان‌پلاس، اوپو، شیائومی، ریلمی، شارپ، تکنو، تی‌سی‌ال، ویوو و ZTE هم واجد شرایط برای دریافت نسخه‌ی پیش‌نمایش هستند. احتمالا متوجه‌ی غیبت سامسونگ در این لیست شده‌اید که خب یک مسأله‌ی کاملا عادی است چون شرکت کره‌ای غالبا این کار را انجام نمی‌دهد.

اینطور که گفته می‌شود، نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۲ باید در ماه سپتامبر عرضه شود. این یعنی شرکت‌های تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند از ماه سپتامبر این امکان را دارند تا نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل جدید گوگل را برای گوشی‌های خود منتشر کنند. البته در این بین، به گفته‌ی مکس وینبچ که از افشاگران معروف حوزه‌ی فناوری به حساب می‌آید، سامسونگ فرایند آماده‌سازی سیستم‌عامل جدید را برای پرچم‌داران امسال خود یعنی سری گلکسی S21 آغاز کرده است.

سامسونگ به احتمال بسیار فراوان، اواخر سال جاری میلادی از نسخه‌ی جدید رابط کاربری خود هم رونمایی می‌کند که به نظر می‌رسد One UI 4.0 نام داشته باشد. رابطی که مبتنی بر اندروید ۱۲ است و انتظار داریم قابلیت‌های بسیار زیادی هم داشته باشد. پیش از این شنیده بودیم کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ در ماه اکتبر یا نوامبر برگزار خواهد شد و در آن، شاهد رونمایی از رابط کاربری جدید شرکت خواهیم بود. اما خب اگر سال گذشته را ملاک برنامه‌های سامسونگ قرار دهیم، نیازی نیست حتما تا آن تاریخ منتظر بمانید چون اولین نسخه‌ی بتای رابط کاربری One UI 4.0 مبتنی بر اندروید ۱۲ احتمالا حوالی ماه آگوست در دسترس قرار می‌گیرد.

سامسونگ طبق سیاستی که از سال گذشته در پیش گرفته، متعهد شد پرچم‌داران سال ۲۰۱۹ به بعد و یک سری از میان‌رده‌های قدرتمندش را به مدت سه‌سال از لحاظ نرم‌افزاری پشتیبانی کند. این یعنی پرچم‌داران سال ۲۰۱۹ (سری نوت ۱۰ و S10) هم این آپدیت را دریافت خواهند کرد اما با دریافت همین نسخه به کار خود پایان خواهند داد. برای پرچم‌داران امسال یعنی سری S21 هم این اولین آپدیتی خواهد بود که منتشر می‌شود و هنوز دو آپدیت دیگر هم برای آن‌ها عرضه خواهد شد.

سامسونگ هنگامی که اندروید ۱۱ منتشر شده بود، آن را اولین‌بار برای پرچم‌داران سری گلکسی S20 خود عرضه کرد و خب طبیعی بود سری گلکسی S21 هم اولین گوشی‌هایی باشند که اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند. گفته می‌شود پرچم‌داران دیگر سامسونگ (سری S20 و S10) جز آن دسته از گوشی‌هایی قرار می‌گیرند که اوایل سال ۲۰۲۲ (احتمالا ماه ژانویه) آپدیت یاد شده را دریافت می‌کنند.

اندروید ۱۲ بدون شک یکی از بهترین نسخه‌های اندروید است که طی سال‌های گذشته شاهد بودیم چون گوگل تغییرات اساسی زیادی را در آن بوجود آورد. از سرعت و کیفیت عملکرد گرفته تا قابلیت‌های خوب و کاربردی در زمینه‌ی ویجت، حریم خصوصی و امنیت، ژست‌های مختلف و … و طراحی ظاهری بسیار زیبا و چشم‌نواز، همه و همه از جمله ویژگی‌هایی هستند که اندروید ۱۲ را به رقیبی فوق‌العاده سرسخت برای iOS 15 تبدیل می‌کنند. حال باید دید نبرد این دو سیستم‌عامل قدرتمند به کجا خواهد کشید.


-----
----------------