×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
صنعت هوایی نوک تحریم‌های ظالمانه است

به گزارش رویداد جدید به نقل از صدا و سیما، کاپیتان محمد محمدی بخش، معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در مراسم تکریم سرپرست سابق سازمان و معارفه خود، با بیان اینکه صنعت هوانوردی موضوع بسیار مهمی در توسعه کشور است، افزود: این صنعت به قدری دارای اهمیت است که از ابتدای انقلاب اسلامی، آماج و هدف تحریم‌ها قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در مذاکرات برجام و پنج به علاوه یک، مهم‌ترین مساله‌ای که مورد مذاکره قرار گرفت، صنعت هوانوردی بود، چون این صنعت در حساس‌ترین برهه‌های انقلاب اسلامی، بازوی بی بدیل جمهوری اسلامی ایران بوده است.

محمدی بخش گفت: اگر این صنعت سرپا باقی ماند، مدیون زنان و مردانی است که در راه اعتلای صنعت از خود گذشتگی کردند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه امروز ظرفیت‌های بی نظیری در صنعت هوانوردی کشور وجود دارد، افزود: کشور ما در حوزه‌هایی مانند فضا، صنعت موشکی، ساخت و پرتاب ماهواره، صنعت نانو، حوزه‌های دانش بنیان و … در تراز بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: چند سالی است که در احکام صادره توسط مقام معظم رهبری، از مدیران به عنوان مدیر تراز انقلاب یاد می‌شود و رهبری در چنین سطحی از مدیران توقع دارند چراکه مدیر در تراز انقلاب، باید به افق‌های بلند بیاندیشد و به ممکن کر دن ناممکن‌ها فکر کند.

محمدی بخش افزود: باید با ارتقای سطح تخصصی و استفاده از ظرفیت نخبگان، جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان، پرچم جمهوری اسلامی ایران را در صنعت هوانوردی جهان به اهتزاز در آوریم.

وی گفت: آنچه در فرمان ۸ ماده‌ای وزیر راه و شهرسازی در حکم انتصاب آمده، نقشه راه اینجانب در صنعت هوانوردی خواهد بود و مطابق این حکم برای اعتلای صنعت هوانوردی عمل خواهیم کرد.


-----
----------------