×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
عضو هیات مدیره ایمپاسکو : ایران جزو ۵ کشور نخست جهان از لحاظ منابع طبیعی است

صنعت فولاد نیز در این ارتباط به عنوان مهمترین صنعت که از معدن تغزیه میکند با همین نارسایی ها روبروست ، از گذشته دست اندرکاران و فعالین صنعتی ، نگاه و برخورد تک بعدی با این حوزه سرمایه ساز و اشتغال زا داشته اند.

جوامع پیشتاز امروزه قبل از هر حرکت مهم و موثر نسبت به ارتقا درک عمومی از آن حوزه اقدامات سازنده و جامعی را در ارتقا درک لایه های اجتماعی جامعه خود بعمل می اورند تا در هنگام اجرا از مشارکت عمومی بهره گیرند و نه با مقابله و تهدید روبرو گردند. در ایران در بسیاری موارد افکار عمومی با اقدامات مدیران ارشد خود بیگانه است و این در راستای منافع ملی نیست ، برای مثال اکثریت مردم در مورد درستی سایت سلکشن و مکان گزینی مراکز تولیدی خصوصا صنایع زیربنایی فولاد توجیه نیستند و احساس میکنند وجود کارخانجات عظیم صنعتی در حاشیه بسیاری از شهرها و مراکز بزرگ سکونتی و کم اب توجیه ندارد! ما شاهد مناقشاتی در چندین استان در ماههایی اخیر بوده ایم که در ارتباط با کمبود اب و خشکسالی کشور رو درگیر کرد و موجب سواستفاده بدخواهان گردید! این در حالیست که بنا به اظهار نظر کارشناسان ارشد حوزه فولاد نیاز ابی صنایع معدنی و فولاد بخش کوچکی از مصارف ابی کشور می باشد ، از طرفی بهره گیری از ذخایر عظیم معدنی موجب تولید ثروت و اشتغال بالایی خصوصا در مناطق محروم می شود.

پس چه باید کرد؟! تعطیلی معادن و صنایع معدنی و گذشتن از ثروتهای سرشار ان راه چاره است؟!… انتقال صنایع پرابخواه به سواحل موجب خروج از بحرانهای ابی کنونیست ؟! … یا اساسا تغییر شیوه های تولید و بهره گیری و خلق دانش بدون صرف هزینه های سرسام اور انتقال صنایع منجر به رفع مشکلات فعلی شود؟!… این ها گوشه ای از مسایل و دغدغه هایست که مورد توجه دست اندرکاران بخش فولاد و صنایع معدنی می باشد که انشاالله با همدلی مسولان دلسوز در مجلس و دولت ، مردم شاهد نتایج ارزشمند ان باشند.
شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان بازوی اجرایی دولت و ایمیدرو بر اساس تجارب گذشته کشور و مطالعه و بررسی وضعیت ممالک پیشرو و بهره گیری از بهترین کارشناسان نخبه ایرانی امادگی دارد نسبت به مشارکت موثر تر نهادهای تصمیم ساز دولتی با بخشهای خصوصی و تشکلهای فنی سهم خویش را در این عرصه مهم ایفا نماید.


-----
----------------