×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هم‌افزایی شستا با سایر حوزه‌های اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی زمینه‌ساز تحول است

به گزارش رویداد جدید به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در جلسه شورای معاونین سازمان تأمین اجتماعی که در محل شرکت سرمایه گذاری شستا برگزار شد، اظهار داشت: هم‌افزایی شستا با سایر حوزه‌های اقتصادی این سازمان را زمینه ساز تحول دانست و گفت: همکاری بین بخشی و هم‌افزایی با شرکت‌های اقتصادی تأمین اجتماعی که خارج از شستا هستند و همچنین بانک رفاه کارگران و شرکت‌های تابعه این بانک می‌تواند آثار مثبتی را برای همه مجموعه به دنبال داشته باشد.

موسوی از پیشگامی مدیریت شستا در طراحی برنامه راهبردی تشکر کرد و گفت: طراحی برنامه عملیاتی توسط شستا اقدامی ارزشمند است و با نقد و بررسی این برنامه و اجرایی شدن آن امیدواریم شاهد تحول در این مجموعه باشیم.  

وی با بیان اینکه عملکرد موفق شستا موجب بهبود خدمت رسانی تأمین اجتماعی به جامعه هدف می‌شود، گفت: ارزش افزوده دارایی، افزایش بهره وری، مدیریت مطلوب، افزایش بازدهی و سود آوری بیشتر و حرکت از بنگاه‌داری به سهام داری محورهای اصلی برنامه تحولی در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر‌برخوردار از دیگر مسائل مورد توجه شستا خواهد بود، اظهار داشت: در توسعه و رشد از منظر دینی، عدالت باید بستر رشد را شکل دهد و رشد منهای عدالت از منظر اقتصاد دینی برای ما ارزشی نخواهد داشت.

موسوی بر لزوم طراحی برنامه تحولی برای شستا تأکید کرد و گفت: در برنامه تحولی شستا بخش‌هایی که می‌تواند جهش اساسی در حوزه‌های اقتصادی ایجاد کند را مورد توجه قرار دهید.

وی افزود: تحول باید در لایه های مدیریتی و عملیاتی پروژه نفوذ و رسوخ کند و از شفاف سازی و مبارزه با فساد تا سود عملیاتی و برنامه های راهبردی و تحولی و اصلاح پورتفوی و افزایش بهره‌وری در بدنه فعالیتی شستا باید برای اینها برنامه عملیاتی طراحی شود و در غیر اینصورت برنامه راهبردی در حد ادعا باقی می‌ماند و خروجی تحولی نخواهد داشت.

موسوی ادامه داد: سهم هر یک از بخش‌های شستا باید در برنامه تحولی مشخص باشد و هر بخش باید بداند که چه سهمی را در آثار تحول خواهد داشت و برای اجرای این برنامه دقیقا چه تکالیفی را بر عهده دارد. تحول به معنی اصلاحات کوچک اما مستمر و پایدار است و باید نقاط تحولی را در شرکت‌ها شناسایی کنیم و تمرکز مجموعه را برای ایجاد آثار تحولی در این نقاط پیدا کنیم.


-----
----------------