×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
گوگل پیکسل ۶a مجهز به تنسور احتمالا اردیبشهت ماه روانه بازار خواهد شد

طبق اطلاعات بدست آمده از جامبر، گوگل پیکسل ۶a احتمالا در ماه می‌ (اردیبهشت – خرداد ۱۴۰۱) روانه‌ی بازار خواهد شد. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که گوگل پیکسل ۵a 5G در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ماه ۱۴۰۰) معرفی و نسل قبلی آن یعنی پیکسل ۴a نیز در آگوست ۲۰۲۰ ( مرداد ماه ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار شده بود. گوشی هوشمند پیکسل ۳a در جریان رویداد Google I/O که در ماه می ۲۰۱۹ (اردیبهشت ماه ۱۳۹۸) برگزار شد، به صورت رسمی به کاربران معرفی گردید. بنابراین، احتمال می‌رود که کاربران در رویداد آینده‌ی Google I/O در ماه می (اردیبهشت – خرداد ۱۴۰۱) شاهد معرفی گوشی هوشمند پیکسل ۶A باشند.

طراحی گوشی‌ هوشمند پیکسل ۶a گوگل که قبلا نیز با انتشار تصاویری منتسب به این گوشی فاش شده بود، از شباهت بسیار زیاد این گوشی‌ به خانواده‌ی پیکسل ۶ خبر می‌دهند. این شباهت به ویژه در قسمت‌ها دوربین‌ها بیشتر به چشم می‌خورد؛ جایی که احتمالا گوگل از همان طراحی ماژول دوربین مشابه سری پیکسل ۶ در این گوشی بهره می‌برد. آخرین شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد این گوشی‌ هوشمند نشان می‌دهد که سیستم دوربین پیکسل ۶a شامل یک دوربین ۱۲.۲ مگاپیکسلی سونی IMX363 است که اولین بار در سال ۲۰۱۸ در گوشی‌های پیکسل در اختیار کاربران قرار گرفت.

دوربین اصلی با یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX386 فوق عریض همراه خواهد بود. همچنین این گوشی با لنز ۸ مگاپیکسلی سونی IMX355 برای گرفتن عکس‌های سلفی روانه‌ی بازار می‌شود. به طور کلی این گوشی از نظر ظاهری به گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو شباهت زیادی دارد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این گوشی از نمایشگر تخت ۶/۲ اینچی بهره می‌برد که این یعنی نسبت به نمایشگر ۶/۴ اینچی پیکسل ۶ اندازه‌ی نسبتا کوچک‌تری دارد. همچنین ظاهرا اندازه‌ی بدنه‌ی آن به ۱۵۲.۲ در ۷۱/۸ در ۸/۷ میلی‌متر می‌رسد که البته اگر ماژول دوربین را هم حساب کنیم، با ضخامت ۱۰/۴ میلی‌متری بدنه روبه‌رو خواهیم شد.

پیکسل ۶a احتمالا از پردازنده‌ی تنسور GS101 که در پیکسل ۶ نیز استفاده شده، بهره می‌برد. این تراشه از دو هسته‌ی Cortex-X1 با سرعت ۲/۸۰ گیگاهرتز، دو هسته‌ی A76 با سرعت ۲/۲۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی A55 با سرعت ۱/۸۰ گیگاهرتز بهره می‌برد. Mali G78 MP20 به‌عنوان پردازنده‌ی گرافیکی آن انجام وظیفه می‌کند. این تراشه از مودم ساخت سامسونگ بهره می‌برد که در بخش بیرونی تراشه تعبیه شده است. همچنین برخلاف اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و Dimensity 9000 مدیاتک که تراشه‌های ۴ نانومتری هستند، گوگل برای این تراشه به فناوری ساخت ۵ نانومتری بسنده کرده و ساخت آن هم به سامسونگ محول شده است.

باید خاطر نشان کنیم که شاید مهم‌ترین تغییری که در این گوشی به وجود آمده، نبود جک ۳/۵ میلی‌متری صدا باشد. اتفاقی که برای اولین بار در سری A گوگل پیکسل در صورت تأیید گوگل، احتمالا ما شاهد آن خواهیم بود. جای دقیق حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هم تایید شده است. گوگل که در نسل قبلی این گوشی‌ها از جک هدفون بهره برده بود، آماده است تا در نسل جدید این گوشی‌ یک اتصال صوتی پرمخاطب را کنار بگذارد.

جدیدترین تصاویر منتشر شده منتسب به این گوشی نشان می‌دهد که این پیکسل به یک پنل OLED با طراحی مبتنی بر حفره‌ی نمایشگر و یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز خواهد شد. در قسمت پشتی آن یک ماژول دوربین افقی برای سیستم دوربین دوگانه آن تعبیه شده است.

برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که گوگل حدود ۳ سال قبل وارد بازار گوشی‌های میان‌رده شد. پیکسل ۳a در سال ۲۰۱۹ با همان دوربین و نرم‌افزار گوشی‌های پرچم‌دار به دست کاربران رسید. پیکسل ۴a هم مجهز به همان دوربین بود ولی در این میان پیکسل ۴a 5G عملا تفاوت زیادی با پیکسل ۵ نداشت. پیکسل ۵a هم به جای پلاستیک از بدنه‌ی جذاب‌تری بهره می‌برد و در ضمن ضدآب هم هست. باید دید در نهایت این گوشی‌ها می‌توانند مانند نسل‌های قبلیشان مورد استقبال کاربران قرار بگیرند یا نه.


-----
----------------