×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۰هزار هکتار زمین به وسعت شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه می‌شود

دکتر علی رسولیان روز چهارشنبه درحاشیه آیین بهره برداری از شهرک صنعتی ۴۳۷ هکتاری شهید شهریاری زنجان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه بر اساس آمار، ۷۹۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، از آغاز امسال تاکنون، به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: با راه‌اندازی این واحدها، ۱۸ هزار شغل ایجاد شده است و امسال رشد ۸۰ درصدی اشتغال را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

معاون وزیر صمت تعداد شهرک و ناحیه صنعتی فعال در سطح کشور را ۸۲۸ واحد عنوان کرد و افزود: طرح های مهمی مثل افزایش زمین در شهرکهای صنعتی و نیز خرید و انتقال پساب از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

 وی به مشارکت در تامین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی در راستای توسعه صنعتی اشاره کرد و افزود: در بخش پست های برق و تامین برق شهرک های صنعتی، با وجود اینکه قانون ما را موظف به تامین برق تا ورودی شهرک های صنعتی نکرده است، اما ۳۰ درصد مشارکت کردیم و منابع آن نیز واریز شده است.

رسولیان احیای واحدهای راکد در سطح کشور را اتفاق خوب که از سال گذشته افتاده است عنوان کرد و گفت: این رخداد توسعه خوبی هم پیدا کرده است و واحدهای راکد در کشور ۱۳ درصد کاهش یافته است.

 وی با بیان اینکه در تمام دنیا چرخه عمر کالاها ثابت نبوده و تغییر می‌کند، افزود: از این رو، واحدهای تعطیل شده دوباره احیا می‌شوند و در این چرخه، خط تولید، مشتری ها و کالاهای خود را تغییر می دهند که یک فرایند طبیعی است.

 معاون وزیر صمت اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌ها امسال یک هزارو ۶۰۰ واحد راکد را در شهرکهای کشور به کمک مشاورین شناسایی و احیا می کنیم.

وی با بیان اینکه حدود یک هزارو ۴۰۰ واحد در سطح شهرک های صنعتی در تملک بانکها هستند، افزود: احیای این واحدها هدف‌گذاری شده است و سهم استان زنجان هم در این خصوص ۴۰ واحد در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی است.

 رسولیان از ایجاد کارگاه های کوچک برای شرکت های دانش بنیان خبرداد و گفت: برای اولین بار در حوزه  کسب و کارهای کوچک، برای آنهایی که از سطح علمی و توانمندی خوبی برخوردارند اما بنیه مالی کمتری دارند، برنامه ریزی هایی کرده ایم تا به ایجاد اشتغال آنها کمک کنیم.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار و دانشجویان فعال در شرکت های دانش بنیان، از جمله این گروه ها هستند که می‌توانند در یک کارگاه کوچک شغل ایجاد کنند.

رسولیان از برنامه ریزی‌های انجام شده برای افزودن زمین‌های جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبرداد و افزود: علاوه بر بحث زمین، ‌اقدامات خوبی را هم شاهد خواهیم بود که نمونه آن، سرمایه‌گذاری حدود ۱۵۰ میلیارد تومانی است که در طرح های مهم زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان زنجان، انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع بسیار خوبی در استان زنجان مستقر شده  است، افزود: بازدید از وضعیت زیرساخت‌های واحدهای صنعتی استان، نشان می‌دهد که، واحدهای بسیار خوبی در دست ایجاد است.

رسولیان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ واحد در شهرکها و نواحی صنعتی زنجان در حال نصب ماشین آلات مربوطه هستند، گفت: این اقدامات بسیار امیدوار کننده است و نشان می دهد امسال بهره‌برداری‌های خوبی در استان خواهیم داشت.

وی گفت: امسال ایجاد یک هزارو ۴۰۰ واحد کارگاهی کوچک را در سطح کشور برنامه ریزی کرده ایم که ۳۸۵ مورد هم در استان زنجان، بهره برداری می شود.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه در زنجان واحدهای خیلی خوبی مستقر شده است، افزود: به خصوص در بحث کاغذ و ریسندگی واحدهای خوبی با تکنولوژی بسیار بالا و نیز شهرک های صنعتی با زیرساخت های بسیار خوبی دارد.

رسولیان ابراز امیدواری کرد، زنجان یکی از استان‌های خوب کشور در توسعه صنعتی باشد.

شهرک صنعتی ۴۳۷ هکتاری شهید شهریاری با حضوردکتر رسولیان معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، دکتر مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت، دکتر فتح الله حقیقی استاندار زنجان، مادر شهید مجید شهریاری و تعدادی از مسئولان و خبرنگاران به بهره برداری رسید.

شهرک صنعتی ۴۳۷ هکتاری شهید شهریاری زنجان، با مساحت ۴۳۷ هکتار با قابلیت توسعه تا یک‌هزار هکتار، تامین برق به میزان ۷ مگاوات، تامین آب به میزان ۴۰ لیتر بر ثانیه، اجرای معابر اصلی شهرک به طول ۱۲ کیلومتر، با هزینه ۷۰۰ میلیارد ریال و با قابلیت استقرار ۵۲۰ واحد در زون های هفتگانه، به بهره برداری رسید.

قراردادهای منعقده در این شهرک تاکنون ۶ فقره به میزان ۴۳ هکتار و پروژه های در حال اجرا  این شهرک نیز شامل توزیع گاز، جدول گذاری، بازگشایی معابر و زیرسازی آسفالت با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال است.


-----
----------------