×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۰ میلیون مسکن جدید نیاز داریم

به گزارش رویداد جدید به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، رستم قاسمی در سفر به استان گیلان طی جلسه‌ای که با شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه راه و شهرسازی استان گیلان در ساختمان بانک مسکن برگزار شد، گفت: مشکلات استان را در دو بخش حمل و نقل و مسکن که دو موضوع اصلی راه و شهرسازی است باید پیگیری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن گفت: در حوزه مسکن شعار تولید یک میلیون واحد در سال را داده‌ایم که واقعا نیاز مردم است. ما امروز بر اساس برآوردهایی که در کشور وجود دارد حدود ۱۰ میلیون مسکن نیاز داریم، حدود ۹ تا ۱۰ میلیون جوان داریم که ازدواج نکرده‌اند، شاید یک تعدادی به خاطر عدم وجود مسکن باشد. اما بخش عمده‌ای از آن بخاطر مشکلات معیشتی است که بخش اصلی مربوط به مسکن می‌شود. اگر از این تعداد ۷۰ تا ۸۰ درصد آنرا قطعی فرض کنیم در حال حاضر ۷ الی ۸ میلیون مسکن برای جوانان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه حدود ۶ تا ۷ میلیون نفر داریم که فاقد مسکن هستند، گفت: در ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن این موضوع خود را نشان داد. تعدادی نیز که پول ۵۰ الی ۶۰ میلیون اولیه ثبت نام را ندارند اصلا ثبت نام نکرده‌اند و این جزو وظایف ماست که این مسئله را پیگیری کنیم. این موضوع هم نیاز مردم و هم تعهد دولت است و هم قانون مجلس که ما در سال باید یک میلیون واحد تولید کنیم و در طی ۴ سال ۴ میلیون مسکن بسازیم.

قاسمی از مدیران و فعالان حوزه مسکن خواست تا با کار جدی و جهادی به تعهداتی که دولت داده است جامه عمل بپوشانند و افزود: ما امروز در بعضی استان‌ها که محدودیت کمتری در حوزه زمین دارند نزدیک به دو سال از تعهدی که داده‌ایم کار را شروع کردیم و به انجام رساندیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طبق برنامه باید در دو بخش عملیاتی و ساختمانی کار را شروع کنیم تا بتوانیم طی چهار سال به اهدافی که دولت در نظر گرفته عمل کنیم لذا در گام اول مسکن باید کمی سرعت بدهیم. بنیاد مسکن در استان‌های مختلف تلاش‌های زیادی انجام داده است و بایستی به این کار سرعت ببخشند. سایر واحدهایی که مساله زمین‌شان حل شده باید پیمانکار بگیرند و به سرعت به صورت خودمالکی یا انبوه‌سازی کار را شروع کنند.


-----
----------------