×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
AMD از چند پردازنده‌ مقرون به‌صرفه جدید رایزن با قیمت پایه ۹۹ دلار رونمایی کرد

AMD رایزن ۵۰۰۰

سری رایزن ۵۰۰۰ مبتنی بر معماری Zen 3 حالا سه مدل جدید دارد. پیشرفته‌ترین مدل، رایزن ۷ ۵۷۰۰X است که تقریبا شبیه ۵۸۰۰X با ۸ هسته و ۱۶ رشته است. با این حال، حداکثر سرعت کلاک و سرعت پایه آن به ترتیب به ۴٫۶ و ۳٫۴ گیگاهرتز تقلیل یافته است. در نتیجه، توان طراحی حرارتی به ۶۵ وات و قیمت به ۲۹۹ دلار رسیده است.

AMD رایزن 5000

به‌علاوه، رایزن ۵ ۵۶۰۰ را داریم که در واقع همان ۵۶۰۰X با ۶ هسته و ۱۲ رشته است. البته حداکثر سرعت کلاک و سرعت پایه آن به ترتیب به ۴٫۴ و ۳٫۵ گیگاهرتز کاهش یافته است. این محصول با قیمت ۱۹۹ دلار به بازار می‌آید و از خنک‌کننده Wraith Stealth بهره می‌برد.

پایین‌رده‌ترین مدل سری ۵۰۰۰ هم رایزن ۵ ۵۵۰۰ است که همان مدل ۵۶۰۰G با گرافیک مجتمع Vega 7 و حداکثر سرعت کلاک و سرعت پایه ۴٫۲ و ۳٫۶ گیگاهرتز است. با این حساب، پردازنده AMD فقط ۱۹ مگابایت کش (شامل ۱۶ مگابایت کش L3 و ۳ مگابایت کش L2) دارد و از PCIe 3.0 پشتیبانی می‌کند. این محصول با قیمت ۱۵۹ دلار و به همراه خنک‌کننده Wraith Stealth به بازار می‌آید.

AMD رایزن 4000

AMD رایزن ۴۰۰۰

از سری رایزن ۴۰۰۰، در بالاترین جایگاه رایزن ۵ ۴۶۰۰G را داریم که ۶ هسته و ۱۲ رشته دارد و حداکثر سرعت و سرعت پایه کلاک آن ۴٫۲ و ۳٫۷ گیگاهرتز است. همان‌طور که از حرف G پیداست، این پردازنده گرافیک مجتمع هم دارد. رایزن ۵ ۴۶۰۰G با ۱۱ مگابایت حافظه کش، توان طراحی گرمایی ۶۵ وات و خنک‌کننده Wraith Stealth به بازار می‌آید و قیمت آن ۱۵۴ دلار است.

محصول بعدی رایزن ۵ ۴۵۰۰ است که ۶ هسته و ۱۲ رشته دارد. حداکثر سرعت و سرعت پایه کلاک این مدل ۴٫۱ و ۳٫۶ گیگاهرتز است و بدون گرافیک مجتمع از راه می‌رسد. این پردازنده ۱۱ مگابایت کش و ۶۵ وات توان طراحی گرمایی دارد. رایزن ۵ ۴۵۰۰ با قیمت ۱۲۹ دلار عرضه می‌شود.

در انتها رایزن ۳ ۴۱۰۰ را با ۴ هسته و ۸ رشته، سرعت کلاک ۴٫۰/۳٫۸ گیگاهرتزی، ۶ مگابایت کش و توان طراحی گرمایی ۶۵ واتی داریم. این پردازنده با خنک‌کننده Wraith Stealth و قیمت ۹۹ دلار به بازار می‌آید. همه محصولات فوق از تاریخ ۴ آوریل (۱۵ فروردین) عرضه می‌شوند.

AMD رایزن 7 5800X3D

AMD همچنین اعلام کرده رایزن ۷ ۵۸۰۰X3D از تاریخ ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) با قیمت ۴۴۹ دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این شرکت افزوده پشتیبانی از سری رایزن ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ قرار است به مادربردهای X370 ،B350 و A320 اضافه شود.

برچسب ها :

-----
----------------