×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اولویت بندی فعالسازی معادن کوچک براساس پروژه های زیرساخت/ارائه ۳۰بسته سرمایه گذاری در سال جاری

 به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست بررسی عملکرد سال گذشته و برنامه های سال ۱۴۰۱ طرح احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس افزود: باید طرح هایی را در اولویت قرار داد که با اقداماتی، تعداد زیادی معدن فعال و احیا شوند.

وی خاطرنشان کرد: به تناسب طرح های زیربنایی انجام شده ضروری است تا اثربخشی آنها بر فعالسازی معادن اندازه گیری شود.
جعفری تصریح کرد: طی سال گذشته ۴۵۳ معدن در طرح احیاء و فعالسازی معادن متوسط و کوچک مقیاس فعال شدند که اشتغالزایی ۳۵۰۰ نفر را به همراه داشت. این در حالی است که از ابتدای طرح تا کنون ۸۵۲ معدن احیاء شده و تعداد ۱۳ هزار ۸۰۰ شغل ایجاد شده است که این امر منجر به رشد تولید ۳۳ میلیون تنیاستخراج خواهد شد.

ارائه ۳۰بسته سرمایه گذاری در سال جاری
رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: با توجه به پایش کامل اطلاعات معادن راکد و نیمه تعطیل سراسر کشورو شناسایی ۸۵۰معدن جهت احیاء و فعالسازی در سال جاری،ارائه ۳۰بسته پیشنهادی سرمایه گذاری در ۱۹ استان در دستور کار قرار دارد.
وی یادآور شد: همزمان با سیر تکمیل و اطمینان از صحت اطلاعات باید بسته های فعالسازی را تدوین و هرماه حداقل یک بسته را برای جذب سرمایه گذار به فراخوان گذاشت.
جعفری بر لزوم تقویت رابطه بین سازمان صمت استانها و طرح احیاء به منظور کسب اطلاعات دقیق تر و نظارت بر فعالسازی معادن تاکید کرد.
از سوی دیگر امیر طاهر زاده، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز در این نشست اظهار داشت: تاکنون ۱۷۹ پروژه زیرساختی در ۹۲۴ معدن تعریف شده است که از این میزان ۴۲۱ معدن در طرح احیاء معادن کوچک قرار دارند. وی تصریح کرد: بالغ بر ۲۰ معدن در بندر خمیر استان هرمزگان از اجرای پروژه های زیرساختی منتفع و فعال شده اند.
طی این نشست، مباحثی همچون انعقاد قرارداد و روند اجرای سامانه ستام و نیز مشکلات استفاده از این سامانه، تکمیل و اعتبارسنجی اطلاعات طرح و نیز نحوه ارائه بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفتند.


-----
----------------