×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
اینستاگرام از NFT‌ بر بستر بلاک چین اتریوم، پالی گان، سولانا و فِلو پشتیبانی خواهد کرد

پشتیبانی از NFTهای برخی از محبوب‌ترین شبکه‌های بلاک چین به‌زودی به‌طور آزمایشی به شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام اضافه خواهد شد.

به گزارش CoinDesk، شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام که تحت مالکیت متا فعالیت می‌کند، درحال برنامه‌ریزی ادغام توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بر بستر اتریوم (ETH)، سولانا (SOL)، پالی‌گان (MATIC) و فلو (Flow) است. بیشتر معاملات مربوط به خریدوفروش آثار هنری NFT این پلتفرم‌ها انجام می‌شود و اتریوم و Bored Apes درحال‌حاضر در این حوزه پیشتاز بازار هستند.

مرحله‌ی آزمایشی پشتیبانی از NFT در اینستاگرام، ابتدا فقط برای گروه کوچکی از طرفداران این فناوری که در ایالات متحده زندگی می‌کنند فعال خواهد شد. هنوز مشخص نیست آیا ایسنتاگرام در زمان راه‌اندازی NFT، از هر چهار بلاک چین اتریوم، پالی‌گان، سولانا و فلو پشتیبانی خواهد کرد یا خیر.

اینستاگرام قصد دارد از کیف پول‌های ارز دیجیتال پرکاربرد مثل متامسک (MetaMask) پشتیبانی کند. کاربران با متصل کردن کیف پول‌ خود می‌توانند مالکیت NFT را اثبات کنند، این آثار هنری را در نمایه‌های خود به‌شتراک بگذارند و سازندگان آن‌ها را نیز تگ کنند.

CoinDesk تأیید کرده است که اینستاگرام برای ارسال و اشتراک‌گذاری NFT از کاربران هزینه‌ای دریافت نخواهد کرد؛ درست مثل توییتر که امکان استفاده از NFT را به‌عنوان تصویر پروفایل کاربر فراهم کرد.

این تصمیم احتمالاً نشان‌دهنده‌ی هجوم دید فرهنگی جدید به NFTها است. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و بسیاری از آن‌ها از این پلتفرم برای تبلیغ و بازاریابی آثار هنری خود استفاده می‌کنند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در ماه مارس بدون ارائه‌ی جزئیات زیاد اعلام کرد که پشتیبانی از NFT به اینستاگرام اضافه خواهد شد. فایننشال تایمز نیز قبلاً گزارش داده بود که متا مرحله‌ی آزمایشی پشتیبانی اینستاگرام از NFTها را دنبال خواهد کرد.


-----
----------------