×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
صرفه‌جویی ۳۰۰ میلیارد ریالی نوسازی و راه‌اندازی مجدد ضخامت‌سنج آلتراسونیک / حرکت سریع لوله گستر در خودکفایی و رفع وابستگی‌ به غرب

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی شرکت لوله‌گستر اسفراین، مهندس بداغ آبادی با بیان این که به روزرسانی تجهیزات گام بزرگی در نوسازی لوله‌گستر اسفراین است اظهار کرد: با نصب این دستگاه ضمن افزایش سرعت کنترل محصولات، شاهد افزایش اطمینان از کیفیت لوله‌های تولیدی هستیم و اعتبارات مورد‌نیاز برای راه‌اندازی مجدد این دستگاه ۵ میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود.
به گفته وی این پروژه در مدت زمان یکصد روز، با همت کارشناسان شرکت لوله‌گستر و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی انجام شده و این امر موجب ۳۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه‌ها شده است.
مدیر کنترل کیفیت لوله‌گستر اسفراین خاطر‌نشان کرد: لوله‌های تولیدی این شرکت از حیث کاربرد دارای ویژگی‌های خاصی در صنعت نفت و گاز به ویژه در بخش حفاری چاه‌های استخراجی نفت است که تولید و کنترل این لوله‌ها را بسیار سخت و دارای اهمیت بالا نموده است.
به گفته وی ثبات در ضخامت دیواره لوله در دستیابی به کیفیت مطلوب اهمیت فراوانی دارد و بر اساس این ویژگی، محصولات تولیدی به طور دایمی و صددرصد در تمام تولیدات کنترل می شود.
این مدیر باسابقه شرکت در ادامه افزود: تست غیر مخرب NDT (Non Destructive Testing) ، روشی صنعتی برای کنترل کیفیت محصول؛ بدون آسیب زدن به قطعه و لوله است که صحت ضخامت لوله تولیدی وعدم وجود هر گونه عیب به وسیله آن محقق می شود.
وی همچنین تاکید کرد: افزایش اطمینان از کیفیت و عملکرد صحیح لوله‌های تولیدی در شرایط خاص چاه‌های نفت از دست‌آورد‌های تست غیر مخرب NDT است.
وی به حمایت لوله‌گستر اسفراین از چند شرکت دانش‌بنیان داخلی به منظور رفع نیاز و وابستگی شرکت به شرکت‌های اروپایی و آمریکایی اشاره کرد که با انجام پروژه‌های مشترک با لوله‌گستر، توانایی ساخت این تجهیزات با کیفیت در داخل کشور امکان‌پذیر شد.


-----
----------------