×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
لزوم ایجاد مجموعه هایی مشترک میان خودروسازان تجاری کشور/ سایپادیزل نمونه های خوبی از اتوبوس را عرضه کرده است/ نیروی انسانی متخصص سایپادیزل نقطه قوت این شرکت است/ رویکرد حمایتی وزارت صمت از تولید خودروهای برقی

 به گزارش رویداد جدید به نقل از سایپانیوز، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در حاشیه بازدید از شرکت سایپادیزل با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به لزوم نوسازی ۱۶۷ هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافری، در حال تدوین سندی هستیم که بر اساس آن مجموعه هایی مشترک میان خودروسازان و قطعه سازان ایجاد خواهد شد تا با استفاده از توانمندی‌هایی که در شرکت های مختلف وجود دارد، بتوانیم محصولاتی با کیفیت و متناسب با نیاز جامعه و بدون وابستگی به کشورهای خارجی تولید و عرضه کنیم. این اقدام ضمن کاهش هزینه‌های تمام شده، ارتقای فن‌آوری و ایجاد شبکه پشتیبانی در دسترس و راحت، افزایش  داخلی سازی و بهره‌مندی از پتانسیل های دانش بنیان داخلی و اشتغال را در پی خواهد داشت.

او تصریح کرد: سایپادیزل با بهره‌مندی از نیروهای متعهد و متخصصی که در بدنه خود دارد، می‌تواند ارزش افزوده بیشتری در صنعت خودروسازی کشور ایجاد کند. این شرکت با سابقه ی طولانی و ظرفیت هایی که در عرصه تولید خودروهای تجاری دارد می‌بایست با ایجاد یک رابطه راهبردی با شرکای خارجی خود مجموعه‌ طراحی مشترک را پی ریزی کند تا ضمن افزایش عمق ساخت داخل محصولات تولیدی، از شرکت‌های دانش بنیان داخلی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است نیز بهره بیشتری ببرد.

منطقی با اشاره به برنامه‌های حمایتی وزارت صمت از خودروسازانی که تولید خودرو برقی را در دستور کار خود قرار داده‌اند افزود: علاوه بر امتیازاتی که از محل تبصره ۱۲ قانون برای خودروسازانی که مبادرت به تولید محصولات برقی کنند تعلق می‌گیرد، بر این باوریم که دولت بایستی هزینه‌های تأمین باتری را در ناوگان عمومی حمل و نقل بر عهده گیرد تا خودروساز بتواند عواید حاصل از این محل را صرف طرح‌های تحقیق و توسعه ای خود کند. البته تهیه باتری‌ هم می‌توانند زنجیره ارزش قابل توجهی برای شرکت ایجاد کنند و این بحث می تواند زمینه‌ای جذاب برای توسعه کسب و کار در کشور باشد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در پایان با تمجید از نمونه‌های اتوبوس مسافری ارائه شده توسط سایپادیزل که مورد توجه فعالان و کمیته‌های فنی و تخصصی حمل و نقل درون شهری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به حرکت دنیا به سمت استفاده از اتوبوس های برقی که مزایای بسیاری را برای جامعه و آیندگان در پی دارد، در نظر داریم که حتی با محدودیت‌های موجود، بتوانیم تعداد قابل توجهی از این محصولات را وارد چرخه حمل و نقل کشور کرده و در بلند مدت نسبت به تولید انبوه آن در داخل کشور اقدام کنیم.

در ادامه محمدحسن محمدزاده مدیرعامل شرکت سایپادیزل با تشریح وضعیت سال‌های اخیر شرکت سایپادیزل و اقدامات و برنامه های در دست اجرا، حضور دکتر منطقی را در سایپادیزل ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: سایپادیزل با حمایت های وزارت صمت و گروه سایپا توانسته از فضای بحرانی که به واسطه محدودیت‌های بین‌المللی و متعاقباً عدم ایفای تعهدات با آن مواجه بود فاصله گرفته و به آرامش نسبی برسد و حالا در فضای مناسب تری نسبت به سال‌های اخیر برنامه‌های توسعه‌ای خود را دنبال می‌کند.

محمدزاده با بیان اینکه سایپادیزل در مسیر درست و اصولی قرار دارد اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع برای یک مجتمع تولیدی فعال نگاه داشتن خطوط تولید محصول است که به یاری خداوند و تلاش جمعی همکاران، علی رغم مشکلات و موانع متعدد در حال حاضر تولید محصولات سنگین و نیمه سنگین در جریان است و کامیون KX و کامیونت فوتون که از محصولات پر طرفدار بازار است را تولید و به مشتریان عرضه می‌کند.

گفتنی است، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت با حضور در شرکت سایپادیزل و بازدید از محصولات این شرکت، در جریان آخرین وضعیت تولید خودروهای تجاری در این مجموعه صنعتی قرار گرفت.


-----
----------------