×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
واگذاری شش هزار کولر گازی به کمیته امداد امام خمینی (ره)

به گزارش رویداد جدید به نقل از شادا، در این آیین که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد،  “عبدالمجید اجتهادی” مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و “سیدمرتضی بختیاری”، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، مدارک لازم در این خصوص را، بررسی و تبادل کردند.

بنا بر این گزارش، بر اساس این تفاهم نامه، کولر های گازی مورد اشاره، از نوع کم مصرف بوده که با قیمت کارشناسی و با رعایت ملاحظات و تخفیفات متناسب با اهداف عام المنفعه کمیته امداد امام خمینی (ره) به این کمیته واگذار می شود. 

کولر های گازی در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، پس از واگذاری به کمیته امداد امام خمینی (ره) به متقاضیان کم بضاعت تحت پوشش این کمیته در استان های محروم گرمسیر کشور داده می شود.

این گزارش حاکی است، دکتر سید احسان خاندوزی طی سخنانی در این مراسم، با قدردانی از همکاری خوب سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به واسطه مشارکت در این کار خداپسندانه، از دقت مسئولان این سازمان در خصوص رعایت دقیق جوانب حقوقی و فنی و پرهیز ایشان از ایجاد هر گونه شائبه و حاشیه حقوقی و اداری قدر دانی کرد. 

وی اظهار داشت: متأسفانه در برخی سالها، بواسطه عدم دقت لازم به ملاحظات حقوقی و اداری، انجام این قبیل اقدامات خدا پسندانه، به کام دستگاه ها تلخ می شد و برای آنها مشکلاتی پیش می آمد اما خوشبختانه مدیریت جدید سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، دقت لازم را در این خصوص بکار گرفته است.

دکتر خاندوزی با بیان اینکه این اقدام امروز سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و کمیته امداد امام خمینی (ره) کاملا مطابق با اولویت های ملی، بویژه نگاه مد نظر دولت در راستای بهره مندی مناطق کمتر برخوردار و اقشار خاص از امکانات اولیه رفاهی و معیشتی است؛ گفت: اطمینان دارم این اتفاق، با استقبال و خرسندی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم مواجه خواهد شد.

وی گفت: امیدوارم با همین همگرایی بتوانیم کمک کنیم که نه به لحاظ شخصی، بلکه سازمانی، اولویت های کشور، در تخصیص منابع، به سمت و سوی حل مشکلات طبقات نیازمند برود؛ اتفاقی که نه برای کسب محبوبیت، بلکه برخاسته از اعتقاد دولت سیزدهم و در تبعیت از مسیر و الگوهای اولیه نظام اسلامی است.

وزیر اقتصاد با تأکید بر ضرورت بازنگری در سطح کلان نظام تخصیص و توزیع منابع کشور، تصریح کرد: متاسفانه الان در کلیت نظام توزیع منابع، این گونه رفتار نمی شود و شاهدیم، به رغم تأکید و صراحت اسناد بالادستی نظام، به محض اینکه در قالب قانون بودجه های سالانه در می آییم، این فاصله از اهداف، زیاد و زیاد تر می شود و نتیجه حاصله، عملا خیلی نسبتی با اولویت بندی های مقام معظم رهبری یا اسناد مورد اشاره ندارد. 

وی گفت: امیدواریم این همگرایی کمک کند در عرصه عمل این اتفاق روی دهد و از این پس نیز همه تلاش های ما باید منجر به تقویت این رویکرد شود.

خاندوزی با بیان اینکه بسیاری از کشور های دنیا در مورد نیازمندان خودشان، واقعا با دقت حداکثری و بروز رسانی اطلاعات، به لحاظ سطح درآمد، محل اسکان، آموزش، شرایط بهداشتی، سلامت، سوابق قضایی و … عمل می کنند ابراز امیدواری کرد، ما نیز بتوانیم در مورد مسئله فقر در کشور به یک الگوی قطعی و کاربردی برسیم. 

وی تأکید کرد: باید به یک الگوی مناسب در خصوص کمک به نیازمندان دست پیدا کنیم و تمام پتانسیل حمایتی خودمان را بر نقاط کاملا روشن به لحاظ شناختی، متمرکز کنیم به شکلی که دقیقا بدانیم به تفکیک کد ملی و محل سکونت و … چه کار داریم می کنیم، چرا که در حال حاضر به درستی نمی دانیم یارانه های ما چقدر دارد به هدف اصابت می کند.

وی تصریح کرد: در واقع همگرایی نهاد های حمایتی و وزارت اقتصاد باید به این ترتیب باشد که ما مثلا خیالمان راحت باشد که دیگر کسی بیرون از چتر بیمه و حمایت وجود ندارد و این جزو افق هایی است که امیدواریم، به آن برسیم.

این گزارش حاکی است، “عبدالمجید اجتهادی” مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز طی سخنانی در این آیین، با بیان اینکه همکاری های میان این سازمان و کمیته امداد امام خمینی (ره) با شروع بکار دولت سیزدهم خیلی بیشتر شده است، در خصوص کولر های در اختیار این سازمان گفت: مصوبه شورای فروش سازمان در این ارتباط نهایی شده و عملیات فروش آنها به کمیته امداد از همین هفته آغاز می شود.

وی با یادآوری اینکه این کولر ها از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) در اختیار خانواده های نیازمند در جنوب کشور قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: قیمت پایه کارشناس رسمی دادگستری برای این کولر ها بسیار مناسب برآورد شده و حتی از ۱۰ درصدی هم که پیشتر به نرخ اقلام اضلافه می شد نیز صرفنظر شده است.

اجتهادی با اشاره به دیگر همکاری های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در حال حاضر ما تقریبا کل پوشاک و کیف و کفش در اختیار سازمان را به این کمیته می دهیم و از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم، بیش از ۱۰ میلیارد تومان پوشاک با قیمت خیلی پایین به کمیته امداد داده ایم.

این گزارش حاکی است، “سیدمرتضی بختیاری”، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز طی سخنانی در این مراسم، با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۱۴ میلیارد تومان اجناس با قیمت خیلی پایین از سوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در اختیار کمیته قرار گرفته است، مراتب تشکر و قدردانی خود و مجموعه همکاران و مددجویان کمیته امداد را از این سازمان و وزارت اقتصاد اعلام کرد.


-----
----------------