×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
آیین گرامی‌داشت مقام معلم صبح امروز، دوشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه، برگزار و از معلمان و فرهنگیان شهر سرچشمه تجلیل شد

اندیشیدن باید آموزش داده شود

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان رفسنجان در این مراسم با تبریک هفته معلم گفت: روز ۱۲ اردیبهشت به نام استاد شهید مطهری نام‌گذرای شده است. ایشان عالم برجسته‌ای بودند که در مطالعه جدیت بسیار داشتند و خوب است جوانان وی را الگوی زندگی قرار دهند.

حسین شفیعی افزود: به گفته استاد حاج ملاهادی سبزواری که تفسیری بر دعای جوشن کبیر دارند، تزکیه نفس دو وجه ربانی و لسانی دارد؛ لذا کار معلمی علاوه بر یاد دادن مسائل آموزشی، همان عشق و سوختن و روشنایی بخشیدن به اطراف است.

وی بیان کرد: در بحث نفسانی که در جامعه خود را بیشتر نمایان می‌کند اگر تزکیه را به کار ببریم و وجه ربانی و خدایی کار را ادامه دهیم، آن‌چه در پرورش و ساختن تمدن نوین اسلامی هدف است، حاصل می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش رفسنجان خاطرنشان کرد: شهید مطهری معلمی بود که اندیشه‌ها را می‌آموخت؛ به همین دلیل ما باید در آموزش‌وپرورش بیش از تاکید بر حفظیات بر تجزیه و تحلیل و اندیشیدن تمرکز کنیم تا تحلیل و اندیشیدن در دانش‌آموزان تقویت شود. ما باید انسانی پرورش دهیم که تمام ابعاد شخصیتی او پرورش یابد و فقط پرورش شخصیت علمی را نداشته باشیم.

علم‌آموزی در کنار تعلیم‌وتربیت

مشاور فرهنگی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم در این آیین گفت: مقام معلمی مقامی بسیار بالا و با عظمت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا کرمی‌نژاد افزود: امام صادق، علیه‌السلام، فرموده‌اند انسان وقتی از دنیا می‌رود هر آن‌چه عملی انجام داده منقطع و متوقف می‌شود مگر سه چیز که نخستین آنها، علمی است که برای مردم سودمند باشد؛ مانند علمی که در شغل معلمی به دیگران آموزش داده می‌شود. دومین و سومین موضوع هم صدقه جاریه و فرزند صالح هستند.

وی درباره اهمیت شغل معلمی و تعلیم و تربیت نیز گفت: معلمی فراتر از علم‌آموزی است و همراه با تعلیم، تربیت دانش‌آموزان هم جاری و ساری می‌شود. دانش‌آموز از روزی که وارد مدرسه می‌رسد تا روزی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل و تبدیل به فردی کارآمد و مفید برای اجتماع شود، در حال آموختن از معلمان و اساتید است.

رشد و بالندگی جامعه به معلم بستگی دارد

مسئول نمایندگی آموزش‌وپرورش شهر سرچشمه نیز در این مراسم گفت: رشد، توسعه و بالندگی یک جامعه به معلمانی بستگی دارد که در مسیر تعلیم و تربیت از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

مجید قلی‌زاده افزود: در شان و منزلت مقام معلم همین بس که گل سر سبد هستی عالم یعنی پیامبر گرامی اسلام، صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، فرموده‌اند که من معلم مبعوث شدم.

وی در ادامه یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: یاد همه شهدای اسلام و انقلاب به‌ویژه یاد شهدای صنعت مس و نیز شهدای گمنام ِآرمیده در شهر سرچشمه رفسنجان را گرامی می‌داریم؛ این شهدا بودند که آرامش را به ملت ایران اسلامی تقدیم کردند.

گفتنی است در این مراسم از معلمان و فرهنگیان شهر سرچشمه تجلیل شد.

روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان


-----
----------------