×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

حسین مذنب، نماینده تام الاختیار وزیر و دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دغدغه اصلی زائران را تهیه بلیت خواند و گفت: با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی طی ماه‌ها و روزهای اخیر، برآن شدیم سریعترین و ساده ترین راه را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه پیش‌فروش بلیت رفت در شهرهایی که به عنوان مقصد مرزهای خروجی ایران معرفی شده‌اند، از ۱۲ شهریور ماه انجام می‌شود، عنوان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نهم شهریورماه مصوبه آن را اعلام کرد و قیمت نهایی براساس قیمت پیشین به اضافه ۷۵ درصد خواهد بود.

دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی از پیگیری‌های سازمان هواپیمایی در راستای تسهیل در سفر زوار خبر داد و اظهار کرد: فروش بلیت‌های رفت و برگشت سفر اربعین در این سازمان نیز از تاریخ ۱۲ شهریور انجام می‌شود.

مذنب خاطرنشان کرد: نرخ اعلام شده به غیر از شهرهای مشهد مقدس، کرمان، یزد و زاهدان به مقصد نجف و بغداد سه میلیون تومان است و در این چهار شهر به سبب طول مسافت بیشتر، فروش بلیت با نرخ سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در دستور کار  قرار دارد و این امر از تاریخ ۱۵ شهریورماه سال جاری و به دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی صورت می‌گیرد.

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار از هفتم شهریورماه

وی از آغاز پیش فروش بلیت قطار از هفتم شهریور ماه خبر داد و اعلام کرد: با توجه به ظرفیت محدودی که ناوگان ریلی دارد، با وجود همکاری شرکت راه‌آهن افزایش ظرفیت‌ها به دلیل تک ریل بودن مسیر قم به خرمشهر محدود است و پیش فروش بلیت قطار نیز از هفتم شهریور ماه در چند مرحله آغاز شد.

دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: تا کنون شکایتی مبنی بر عرضه بالاتر از نرخ مصوب راه‌آهن گزارش نشده است؛ همچنین شرکت راه‌آهن نرخ بلیت‌ها را افزایش نداده و با نرخ پیشین در این امر سهیم است.

انجام سفرهای گروهی اربعین تنها با تایید سازمان تبلیغات اسلامی

مذنب در ادامه با تاکید براینکه با هر شرکت تعاونی مسافری که خارج از نرخ مصوب رسمی و غیررسمی اقدام به دریافت هزینه بیشتر کند، با جدیت برخورد می‌شود، عنوان کرد: به سبب جلوگیری از دربست کردن اتوبوس و دریافت مبالغ اضافه از زائران، فروش دربستی اتوبوس ممنوع شد و با هماهنگی با دستگاه‌های مختلف مقرر شد اعزام کاروان‌های رسمی از طریق سازمان حج و زیارت صورت گیرد.

دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی افزود:‌ برای دیگر گروه‌ها و افرادی که خارج از شرایط سازمان حج و زیارت هستند، طبق تفاهم نامه‌ای که میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد، در تمامی شهرستان‌ها و استان‌ها افراد با بررسی و تایید سازمان تبلیغات اسلامی به ادارات راهداری شهرستان خود معرفی می‌شوند و می‌توانند نسبت به تهیه بلیت سفر خود اقدام کنند.

برخورد جدی با گران فروشان بلیت

مذنب با تاکید براینکه با تمامی متخلفان برخورد می‌شود، گفت: در اولین گام اگر به صورت رسمی و غیررسمی تخلفی صورت گیرد، مجازات سختی در انتظار متخلفان خواهد بود؛ هرچند تعداد افرادی که قصد سوء استفاده از ایام اربعین و شور این ایام را دارند، معدود است.

وی در خصوص نظارت بر نحوه فروش بلیت هواپیمایی نیز اظهار کرد: هرگاه شرکت‌های مسافری و وبسایت‌های فروش بلیت هوایی اقدام به گرانفروشی کنند و بیشتر از نرخ مصوب شده در ۱۵ شهریور ماه تا ۳۰ شهریور ماه هزینه‌ای را دریافت کنند، توسط بازرسان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور رصد می‌شوند و در اسرع وقت با آنان برخورد می‌شود.

استقرار بازرسان وزارت راه و شهرسازی در پایانه‌های مرزی، فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافری کلانشهرها

دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی با تاکید براینکه براساس دستور وزیر راه و شهرسازی استقرار بازرسان در فرودگاه‌ها و پایانه‌های مرزی از اولین روز از شروع مراسم اربعین حسینی انجام شده است، گفت: بازرسان وزارت راه و شهرسازی در فرودگاه‌ها و پایانه‌های مربوطه به صورت مستقل حضور خواهند داشت و هرگونه شکایت مبنی بر گران‌فروشی را پیگیری و با متخلفان برخورد می‌کنند.

لزوم اعلام تاخیر در پروازهای نجف و بغداد به زوار

مذنب افزود: در این ایام ممکن است با  توجه به ناوگان فرسوده و برخی مشکلات تاخیر در پروازها را شاهد باشیم؛ لذا از شرکت‌های هواپیمایی می‌خواهیم ضمن همکاری صددرصدی با مردم، تاخیرها را زودتر به صورت پیامکی به زوار اعلام کنند.

به گفته وی در صورت تاخیر غیر قابل پیش‌بینی، رئیس فرودگاه موظف است ضمن حضور در میان مردم علت و زمان قطعی تاخیر را توضیح دهد و از زائران محترم پذیرایی کنند.

دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: اخبار دقیق و مرتبط با سفرهای اربعین در تمامی حوزه‌های حمل ونقلی از سوی دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود.


-----
----------------