×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه نقش‌آفرینی کنند

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک گفت: در جشنواره ملی فرهنگی هنری قرض‌الحسنه قصد داریم موضوع مقدس قرض‌الحسنه را مورد توجه قرار دهیم و به آثار اقتصادی – اجتماعی این فرهنگ پسندیده پرداخته و این فرهنگ دیرینه ایرانی-اسلامی را به کمک رسانه‌ها و اهالی هنر در جامعه ترویج دهیم.
شمسی‌نژاد اظهار داشت: ترویج قرض‌الحسنه از این حیث ضرورت دارد که هم یکی از اصلی‌ترین عقود اسلامی و به‌نوعی نماد بانکداری اسلامی است و هم شیوه تأمین مالی ارزانی برای افراد و شرکت‌ها به شمار می‌رود.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر، حمایت مادی و معنوی از هنرمندان و اصحاب رسانه مروج فرهنگ قرض‌الحسنه و بسترسازی برای ایجاد شبکه فعالان هنر و رسانه در ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه، از جمله اهداف جشنواره ملی قرض‌الحسنه است.
وی با عنایت به نقش اثربخش رسانه‌ها، اظهار داشت: رسانه‌ها اثربخش‌ترین مجرای اطلاع‌رسانی و همچنین آموزش و ترویج مفاهیم مختلف هستند. از همین رو یکی از بخش‌های اصلی جشنواره به آثار رسانه‌ای تخصیص داده شده و امیدواریم شاهد تولید آثار فاخر و اثربخش رسانه‌ای با موضوع قرض‌الحسنه باشیم.
شمسی‌نژاد افزود: دبیرخانه جشنواره در بخش رسانه به دنبال جذب آثاری است که هوشمندانه توسط خبرنگاران تولید شده، در سیر واقعی و طبیعی تولید اخبار شکل گرفته و در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.
وی در ادامه گفت: محورها و موضوعات این جشنواره شامل «قرض‌الحسنه در آیینه‌ قرآن و عترت»، «قرض‌الحسنه، ازدواج آسان و فرزندآوری»، «قرض‌الحسنه، تولید و اشتغال پایدار»، «قرض‌الحسنه، توسعه‌ علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان»، «قرض‌الحسنه، بهداشت و درمان»، «قرض‌الحسنه و آموزش»، «قرض‌الحسنه و کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی» و «قرض‌الحسنه و سبک زندگی ایرانی – اسلامی» است.
رئیس جشنواره فرهنگی هنری مهر ایران خاطر نشان ساخت: ارسال آثار از سوی شرکت‌کنندگان تا ۷ آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.


-----
----------------