×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افتتاح درمانگاه تأمین‌‌اجتماعی در غربی‌ترین نقطه مرزی کشور

 به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این درمانگاه، اظهار داشت: افتتاح این مرکز درمانی، بهانه‌ای برای تجلیل از جانفشانی و رشادت‌های مردم غیور سردشت است و ما به عنوان خادمان و سربازان مردم در حوزه مأموریت خود، آنچه در توان داریم را برای خدمت به مردم شریف این منطقه انجام خواهیم داد.
دکتر موسوی افزود: تأمین‌اجتماعی، سازمانی است که در تأمین امنیت جامعه و ارتقای سطح امید به آینده در میان مردم وظایف مهمی بر عهده دارد. در این حوزه و در تحقق آرمان عدالت اجتماعی،  به‌رغم برخی دستاوردهای ارزشمند، با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله داریم؛ هرچند  به برکت انقلاب اسلامی و تلاش و فداکاری این ملت، کارهای بسیار بزرگی هم انجام شده است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۲۰ درصد جامعه تحت پوشش چتر بیمه‌های اجتماعی بودند و امروز به برکت انقلاب، بالغ بر ۷۳ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند و در بیمه درمان ۱۰۰ درصد مردم تحت پوشش قرار گرفته‌اند که افتخار بزرگی است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۲۰ مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی در کل کشور داشتیم و امروز ۳۸۰ مرکز درمانی داریم. در سال جاری نیز ۲۰ مرکز درمانی جدید توسط سازمان تأمین اجتماعی به مجموعه امکانات درمانی ویژه بیمه‌شدگان افزوده می‌شود. در زمینه توسعه خدمات سلامت نیز رویکرد جدید تأمین‌اجتماعی؛ توجه ویژه به عدالت در دسترسی به خدمات و توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار است.
وی افزود: امروز در درمانگاه سردشت، امکانات و تجهیزاتی مشابه با بهترین مراکز درمانی مناطق برخوردار کشور در خدمت مردم شریف این منطقه قرار دارد؛ البته ما به وضعیت فعلی هم قانع نیستیم و باید به سرعت،کاستی‌های احتمالی را جبران کنیم.
دکتر موسوی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و شهدای دوران دفاع مقدس گفت: هشت هزار جانباز شیمیایی فاجعه هفت تیر ۶۶ سردشت و شهدای گرانقدر این جنایت ضدبشری، بر گردن این کشور و این انقلاب حق بزرگی دارند. فداکاری و ایثار شهدای گرانقدر و جانبازان غیور، امنیت و آسایش امروز کشور را به ارمغان آورده و امنیت کشور ما نتیجه تلاش و جانفشانی آنها است.
دکتر موسوی افزود: از پیگیری و همکاری مؤثر مدیران استان آذربایجان‌غربی و شهرستان سردشت به‌ویژه نماینده محترم شهرستان و فرماندار سردشت برای پیشبرد و تکمیل این پروژه تشکر می‌کنم. از زحمات و تلاش‌های مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی استان آذربایجان‌غربی و همچنین از خانواده محترم امینی نیز که زمین این درمانگاه را به تأمین‌اجتماعی اهدا کردند، تشکر می‌کنم.
سرپرست مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: درمانگاه تأمین‌اجتماعی سردشت یکی از طرح‌های مهم و ارزشمند در حوزه درمان و سلامت استان است که در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۳۸۰ متر مربع و با زیربنای سه هزار و ۶۰۰ مترمربع در چهار طبقه احداث شده است.
دکتر عبدالله مسافر یادگاری افزود: برای ساخت این درمانگاه و تهیه و تأمین تجهیزات و ملزومات آن در مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال از محل بودجه عمرانی و ساخت‌وساز سازمان تأمین‌اجتماعی هزینه شده و  زمین این درمانگاه نیز از سوی «حاج محمد امین امینی» از خیران این شهرستان اهدا شده است.
در شهرستان مرزی سردشت هم‌اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر بیمه‌شده اصلی زیرپوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند که با افراد تحت تکفل آنان، تعداد مشمولان خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی در این شهرستان به ۳۰ هزار نفر می‌رسد. این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای ۱۲۰ هزار نفر جمعیت است.
گفتنی است مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن افتتاح این مرکز درمانی، به همراه معاون درمان و معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های این سازمان، از تعدادی از مراکز درمانی و واحدهای بیمه‌ای استان آذربایجان‌غربی، بازدید و با مردم و مراجعان به این مراکز دیدار و گفت‌وگو کرد.


-----
----------------