×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش رویداد جدید به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعلام این خبر اظهار داشت: در بخش ایمن سازی راه های کشور از جمله اجرای حفاظ بتنی، روشنایی و…. ۸۱۷/۸ کیلومتر/ نقطه با اعتبار  ۷ هزار و ۶۴۴/۱ میلیارد ریال ایمن سازی شده است، همچنین در زمینه رفع نقاط پرحادثه، احداث و بازسازی پل و تقاطع، ۷۴۳ پروژه به ارزش ۱۰۵۰۶ میلیارد ریال رفع نقص و یا بازسازی شده است.

امانی افزود: در سال جاری با اعتباری افزون بر ۵۶ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال، ۳هزار و ۶۵۳/۲ کیلومتر از راه های شریانی کشور بهسازی و روکش آسفالت شده است، همچنین در حوزه راه‌های روستایی کشور، عملیات بهسازی، ساخت و روکش آسفالت به ارزش ۴۰ هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال بر روی ۲ هزار و ۸۵۴/۲ کیلومتر راه انجام شده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین از ساخت و تکمیل پایانه مرزی رازی با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال در استان آذربایجان غربی خبر داد.

وی بازسازی و نوسازی ۷۴۶ دستگاه ماشین آلات راهداری با اعتبار ۴هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برشمرد که در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته امانی افتتاح ۱۵۱ باب پروژه های ساختمانی از جمله قرارگاه پلیس راه، ساختمان اداری و راهدارخانه با ارزش ۳ هزار و ۱۰۴/۳ میلیارد ریال از دیگر پروژه های این سازمان است که افتتاح خواهد شد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حوزه حمل و نقل نیز تاسیس شهرک حمل و نقل، شرکت های حمل و نقل، مرکز معاینه فنی و ….در مجموع به تعداد هشت مورد با اعتبار ۵ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.


-----
----------------