×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

عطاالله معروف خانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران در گفتگو با ایراسین، افزود: خوشبختانه در حوزه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان شرکت فولاد هرمزگان همکاری و تعامل خوبی را با شرکت‌های دانش بنیان داشته است و ضرورت استفاده از ظرفیت های علمی و فناوری شرکت‌های دانش بنیان از سال گذشته در دستور کار شرکت فولاد هرمزگان قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در ادامه با اشاره به اولویت‌های اصلی این شرکت اظهار داشت: اولویت اصلی ما در شرکت هرمزگان اجرای پنج طرح توسعه‌ای است که در چند ماه گذشته در فولاد هرمزگان عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
معروفخانی با بیان اینکه امسال شرکت فولاد هرمزگان ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تنی خود را پس از ۱۵ سال به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش داده است، گفت: با افزایش دو برابری ظرفیت تولید فولاد که احیای ۹۰۰ هزار تنی، مخازن ذخایر آهن اسفنجی ۳۰ هزار تنی و گازهای صنعتی ۱۰ هزار متر مکعبی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه فولاد هرمزگان از آن جمله  است؛ محقق می‌شود.
وی یادآور شد: علاوه بر افزایش ظرفیت تولید فولاد هرمزگان به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن احیای یک میلیون و ۷۰۰ هزار تنی در شرکت ستاره سیمین فولاد هرمزگان آغاز شده است.
معروف‌خانی بیان کرد: هم اکنون مخازن ذخایر آهن اسفنجی شرکت فولاد هرمزگان به ۳۰ هزار تن افزایش یافته و احیای یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات فولادی در شرکت ستاره سیمین عملیاتی شده است و در آینده نزدیک تکمیل نورد گرم سه میلیون و ۲۰۰ هزار تنی نیز در این شرکت آغاز می شود.
وی اظهارداشت: برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها توسط شرکت فولاد هرمزگان در نشستی که با استاندار و رئیس سازمان صمت استان هرمزگان داشتیم، مقرر شده که معدنی در این استان با ۸۰۰ میلیون تن ذخایر برای انجام سرمایه‌گذاری‌های لازم به فولاد هرمزگان واگذار شود.
وی افزود: هرچند که در فروردین، شهریور و مهر ماه سال جاری شاهد افزایش تولید نهایی محصول بودیم، اما در آبان ماه امسال تولید ۱۵۴ هزار و ۶۷۸ تنی محصول نهایی در فولاد هرمزگان رکورد زد و این بالاترین میزان تولید ماهانه از زمان فعالیت شرکت فولاد هرمزگان بود.
معروف خانی بیان کرد: کسب چهارمین رکورد ماهانه تولید در سال جاری در شرکت فولاد هرمزگان نشان داد که با وجود برخی محدودیت‌ها روند افزایش تولید در این شرکت در دستور کار خطوط تولید است.
مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان در پایان با بیان اینکه شرکت فولاد هرمزگان هم اکنون همکاری و تعامل با ۱۴ شرکت دانش بنیان را در دستور کار خود قرار داده است، با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران اظهار داشت: خوشبختانه استقبال خوبی از برگزاری این نمایشگاه به عمل آمده است و قطعاً این موضوع می‌تواند منشأ خیر و برکت بیشتری برای صنعت فولاد و سایر صنایع دیگر کشورمان باشد.
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ( ایران متافو ) با حضور بیش از ۴۵۰ شرکت داخلی و نمایندگی شرکت های خارجی ۹ تا ۱۲ آذر ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شده است.
غرفه شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت های تابع آن در سالن ۳۸ این نمایشگاه پذیرای عموم مردم، علاقمندان و بازدیدکنندگان از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران است.


-----
----------------