×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
انهدام خودروهای لوکس، اقدامی تاریخی در امر مبارزه با قاچاق بود

وی در این باره اظهار نمود: امروز یکی از تاریخی‌ترین و جدی‌تری اقدامات در طول زمان‌ مبارزه با قاچاق است؛ ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ابعاد مختلف این مبارزه را لمس کرده و همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود را در راستای این امر حیاتی به کار گرفته است.

پورکاظم شایسته افزود: سالانه حدود هزار میلیارد تومان کالای قاچاق، از جمله کالاهای بهداشتی به دلایلی از جمله مسائل بهداشتی و سلامت و شرایط خاص آن کالاها، کالاهایی که به‌سلامت و امنیت غذایی و جسمی و بهداشتی مردم لطمه می‌زند امحاء می‌شود؛ اما امروز لبیکی بود به فرمایشات مقام‌معظم رهبری برای امحای کالای قاچاق لوکسی که بعضی از سودجویان حرفه‌ای و سازمان‌یافته با نقض قوانین و مقررات و تشریفات گمرکی کالای مذکور را به کشور وارد می‌کنند.

وی با اشاره به انهدام خودروهای لوکس منهدم شده عنوان کرد: این اقدام به صورت امحاء فنی انجام گرفته، به طوری که موتور و قطعات اساسی این خودروها به منظور استفاده‌های علمی و پژوهشی در اختیار دانشکده‌های فنی کشور قرار می گیرد.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: انهدام این خودروها می‌تواند نقطه آغاز و پیامی باشد برای همه قاچاقچیان و کسانی که به امید اینکه می‌توانند از چنگال قانون‌گذار، قضات شریف، واحدهای عملیاتی و انتظامی خارج بشوند و کالاهای خود را بتوانند به دست بیاورد، باشد، ما امروز به آنها پیام مستحکمی دادیم که هم خودشان، هم کالاهایشان و  تمام آن‌چیزی که نفع قاچاق در آن وجود دارد را به دلیل خیانتی که انجام می‌دهند، مورد مجازات قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: امیدوارم که این روند و این نوع مبارزه‌های قاطع با قاچاق ادامه داشته باشد و از مدیریت انهدامی حاضر در سازمان اموال تملیکی بابت پاسخ به این درخواست تاریخی مبارزه با قاچاق کالای لوکس قدردانی می‌نمایم.


-----
----------------