×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
ایدرو  پتانسیل  پیگیری کارهای زمین مانده حوزه صنعت  کشور را دارد

به گزارش رویداد جدید به نقل از ایدرونیوز، مصطفی طاهری با  بیان اینکه در دهه گذشته برای نخستین بار استهلاک سرمایه از  روند تشیکل سرمایه در کشور بیشتر بود ، تصریح کرد : در این  دوره  بیشتر در حوزه  های منبع محور توسعه اتفاق افتاده  و در حوزه صنایع ساخت محور  که حوزه فعالیت ایدرو را هم در بر می گیرد،  نیازمند تلاش مضاعف است . طاهری با اشاره به اینکه از دهه  ۹۰ به دلایل مختلف به عنوان  دهه  از دست رفته اقتصادی یاد می شود گفت : برای جبران باید رشد اقتصاد ۸ درصدی را  دهه پیش رو در کشور  شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با بیان مزایای  فعالیت ایدرو در مناطق کمتر توسعه یافته و صنایع نوین  گفت :  این سازمان  برای  تکمیل پروژه های  نیمه تمام صنعت  با روش های نوین تامین سرمایه  می تواند همچنان نقش آفرین باشد.

امروز  همزمان با ۲۶ تیرماه پنجاه و پنجمین سالگرد  تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ویرایش نخست سند راهبردی ایدرو ۱۴۰۶ رونمایی شد. براساس  سند راهبردی  جدید ، چشم انداز ایدرو  توسعه  صنعتی  و گسترش پلت فرم  های نوسازی و نوآوری صنعتی در افق ۱۴۰۶ خواهد بود.

توانمند سازی و نوسازی صنایع ، توسعه  پلت فرم  های نوآورانه،  توسعه هدفمند سرمایه گذاری و توسعه مدیریت و ارتقای شایستگی ها  چهار راهبرد کلان ایدرو  براساس سند جدید  تعریف شده اند .


-----
----------------