×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
برنامه افزایش سهم ایمیدرو در تامین مالی طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه ا… جعفری در نشست ویدئوکنفرانس بررسی نحوه تامین مالی طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب به صنایع غرب هرمزگان با حضور سهامداران طرح ضمن بیان این مطلب، گفت: طبق برآورد مشاور، هزینه پایه احداث این طرح، ۲۹۰۰ میلیارد تومان است که با تورم احتمالی، این رقم طی ۳۰ ماه دوران ساخت، ۴۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی می شود.
وی افزود: در حال حاضر، ۲۰ درصد این هزینه از طریق سرمایه گذاران و سهامداران، ۵۷ درصد از طریق فروش آب و مابقی هزینه ها از طریق دریافت تسهیلات بانکی، در نظر گرفته شده است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در تلاشیم با افزایش سهم منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به عنوان یکی از شرکت های تابعه ایمیدرو، امکان اعطای تسهیلات از طریق این شرکت را برای تامین مالی طرح مذکور فراهم کنیم.
وی ادامه داد: در این طرح، ایمیدرو حدود ۱۶ درصد، شرکت های ملی صنایع مس، فولاد هرمزگان، صبا فولاد خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، صنایع معدنی و فلزی ستاره سیمین هرمز و گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش هر کدام ۱۴ درصد و نیز شرکت های ملی فولاد و منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی خلیج فارس هر کدام ۵ صدم درصد سهم دارند.

نهایی شدن موضوع تامین مالی تا یک ماه آینده
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به راهکارهای قابل پیگیری برای تامین مالی طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس، تصریح کرد: پیگیری این سازمان برای دریافت تسهیلات از طریق بانک ها، طرح تام، مشارکت دادن شرکت های تامین کننده مالی و نیز انتشار اوراق مشارکت، از جمله این برنامه هاست.
وی ادامه داد: این موضوع حداکثر تا یک ماه آینده توسط کمیته مالی، بررسی و پس از تایید نهایی توسط سهامداران، وارد مرحله اجرا می شود.

استاندار هرمزگان: در کنار سهامداران هستیم
مهدی دوستی، استاندار هرمزگان به صورت ویدیو کنفرانسی ضمن اشاره به اهمیت طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس در حوزه اجتماعی، گفت: در کنار سهامداران و مجریان طرح برای تکمیل زودتر این پروژه هستیم و آمادگی داریم صنایع بیشتری را وارد طرح کنیم تا تامین مالی آن راحت تر انجام شود.
وی افزود: با توجه به موضوع زیست محیطی طرح، این آمادگی وجود دارد تا آن را در راستای سیاست های زیست محیطی دنبال کنیم.
بنا به این گزارش، در نشست مذکور، موضوع زیست محیطی بودن طرح از سوی سهامداران مطرح و اعلام شد که این طرح همچون طرح های بزرگ ملی دیده شود و نرخ تسهیلات بانکی آن متناسب با سیاست های بانکی زیست محیطی و در قالب تسهیلات ارزان قیمت اعطا شود.


-----
----------------