×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بهبود و ثبات شاخص های ایمنی در مجموعه ایمیدرو/ افزایش ساعات کار واحدهای ایمیدرو؛ کاهش ضریب تکرار حوادث

 به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، امیر خرمی شاد در سیزدهمین جلسه کمیته عالی HSEE ضمن بیان این مطلب گفت: میزان ساعات کار در واحدهای تابعه ایمیدرو، از ۹۶ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۴۷۹ ساعت در سال ۹۹ به ۱۱۰ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۸۵۸ ساعت در سال ۱۴۰۰ رسید که ۱۴٫۵۷ درصد رشد نشان می دهد.
وی ادامه داد: این در حالی است که مجموع ضریب تکرار حوادث طی سال ۹۹ حدود ۳٫۲۱ بود که در سال ۱۴۰۰ به ۲٫۸۹ کاهش یافت. همچنین، ضریب شدت حوادث ۵۱ صدم و دارای روند ثابتی نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

ضرورت لحاظ کردن HSEE در قراردادهای پیمانکاری
معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به ارجح بودن سلامت نیروی انسانی بر هر عاملی در محیط کار، گفت: از جمله مشکلات مهم در حوزه ایمنی، ضعف ساختارهای ایمنی در حوزه پیمانکاری به خصوص در بخش پیمانکاران فرعی است. این چالش، موجب شده تا همچنان در بخش پیمانکاران، حوادث شدید داشته باشیم.
وی ادامه داد: لحاظ کردن موضوع HSEE با ابزارهای موثرتر نظارتی در قراردادهای پیش رو با پیمانکاران، به روز رسانی استانداردهای ایمنی و زیست محیطی ضروری است. در زمینه برگزاری دوره های آموزشی برای نیروی انسانی فعال در حوزه پیمانکاران همچون واحدهای زیرمجموعه ایمیدرو نیز امکان اختصاص اعتبار لازم از سوی این سازمان وجود دارد.

توجه ویژه سازمان ایمیدرو به پیمانکاران در حوزه HSEE
امیر ولدخانی، مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی در این نشست گفت: خوشبختانه با دوره های ممیزی انجام شده در کنار دوره های آموزشی، سطح عملکرد HSEE واحدهای تابعه ایمیدرو ارتقا یافته است.
وی ادامه داد: اکنون، برنامه جامع مدیریت پیمانکاران و برنامه توانمندسازی پیمانکاران در حوزه HSEE با استفاده از تجربه مذکور و به منظور کاهش مشکلات HSEE در بخش پیمانکاری در حال تدوین است که امیدواریم با اجرای این دو برنامه، شاهد رشد و بهبود عملکرد HSEE در بخش پیمانکاران نیز باشیم.

مراحل نهایی ویرایش سند هدف چشم انداز صفر
ولدخانی خاطرنشان کرد: به منظور تمرکز بر کاهش حوادث شدید و دستیابی به چشم انداز” هدف صفر” مراحل نهایی ویرایش سند هدف چشم انداز صفر در حال انجام است. همچنین، استراتژی های HSEE سازمان نیز پس از نهایی شدن ابلاغ می شود.


-----
----------------