×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت امام عصر(عج) گفت: بسط عدالت، یکی از مهم‌ترین اهداف قیام حضرت حجت (عج) است و برقراری عدالت در همه زمینه‌ها، وظیفه قطعیِ نظام اسلامی است. اینکه رهبر حکیم انقلاب بارها در زمینه «پیوست عدالت» برای بخشنامه‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی تذکر داده‌اند، در همین راستا است.

وی افزود: قرار بر این است امروز ۷۸ طرح به ارزش ۳۹۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد و این قید آورده شده بود که این طرح‌ها عموماً در مناطق محروم هستند. برای این اتفاق جا دارد به مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی تبریک بگوییم چرا که هر حرکت عدالت‌محوری جای قدردانی دارد. حقیقت این است که این سازمان نقش کلیدی در تحقق عدالت اجتماعی و رضایت عمومی دارد. بر اساس آخرین آماری که بنده در اختیار دارم تا پایان سال۱۴۰۰ حدود ۱۵میلیون بیمه‌شده، چهار میلیون مستمری‌بگیر و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه و در مجموع حدود ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان قرار دارند.
نایب‌رئیس مجلس تأکید کرد: حقوق کسانی که حق بیمه می‌پردازند باید رعایت شود. برخی شهرهایی که به تعداد لازم بیمه‌پرداز دارند و حق بیمه و حق درمان از آنها کسر می‌شود، فاقد درمانگاه تأمین‌اجتماعی هستند و این زیبنده بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی نیست که برای امور درمانی به تهران و مراکز استان‌ها مراجعه کنند.
نیک‌زاد افزود: کیفیت درمان در مراکز تأمین‌اجتماعی باید به حد استاندارد برسد. سازمان تأمین‌اجتماعی یک نهاد عمومیِ غیردولتی ِ بین‌‌نسلی است و  سازمان متعهد است که ثروت را از یک نسل به نسل دیگر منتقل کند؛ بنابراین در این راستا نقش شستا بسیار مهم است زیرا شستا هم باید سرمایه‌گذاری خود را عادلانه کند و چتر خود را در همه کشور به نسبت مناسب تقسیم کند و هم باید با شایسته‌سالاری ثروت این شرکت‌ها را حفظ و ارتقا دهد.
نایب‌رئیس مجلس همچنین گفت: مسئله بدهی‌های دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی موضوع مهمی است. به هر حال نمی‌شود سازمان را به بیمه‌کردن اقشار خاص و انجام برخی تعهدات الزام کرد اما سهم دولت را نپرداخت. مجلس یازدهم گام‌های مهمی در این زمینه برداشته و  در هر سال اعداد و ارقام خوبی در قانون بودجه تصویب شده و دولت مکلف شده است بخشی از بدهی‌های خود را به سازمان پرداخت کند که در همین راستا در سال ۱۴۰۰ مصوب شد دولت ۸۹ هزار  میلیارد تومان از بدهی‌های خود را پرداخت کند  و همچنین در سال ۱۴۰۱ نیز مصوب شده بود حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها را تسویه کند و البته برای سال ۱۴۰۲ هم تصویب شده است تا دولت حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود به تأمین‌اجتماعی را تسویه کند.
عضو هیأت‌رئیسه مجلس تاکید کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی نیز باید رابطه خود با کارگاه‌ها را اصلاح کند. سازمان هم حافظ منافع کارگر است و هم حافظ منافع کارفرما، اما باید مناسبات خود را به نحوی تعیین کند که کمک‌کننده تولید باشد. لذا پیشنهادم برای این کار هم استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات است و باید  تلاش کنید تا مقررات دست و پاگیر اصلاح شوند تا روند اجرای کارها تسهیل شود.


-----
----------------