×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تامین مالی ۲۱۰ شرکت دانش بنیان توسط این بانک در دو سال گذشته/پرداخت تسهیلات به ۱۲ طرح از مصوبات سفر ریاست جمهوری در این استان

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر خورسندیان با اشاره به اینکه اولویت و سیاست بانک ابتدا تامین مالی سرمایه در گردش، طرح های نیمه تمام، دانش بنیان و صادرات محور است، اظهار داشت: حمایت از شرکت های دانش بنیان و اشتغال‌آفرین و استارتاپ ها برای بومی سازی دانش تولید و ساخت محصولات فناورانه و دارای ارزش افزوده بالاتر و جلوگیری از خروج ارز برای واردات دانش فنی، تجهیزات، لایسنس و محصولات مورد نیاز یکی از اولویت های بانک صنعت و معدن است که در دستور کار همه بخش های بانک قرار دارد.
وی همچنین صادرات محور بودن طرح های تولیدی و تضمین کیفیت محصولات تولیدی را امتیاز مهمی برای توجیه پذیری طرح ها دانست و گفت: شناسایی بازارهای هدف و مزیت های داخلی به این منظور با حمایت اتاق بازرگانی و مسؤلان استانی امکان پذیر است و بانک صنعت و معدن نیز تجربه و سابقه خوبی در پشتیبانی و تامین مالی چنین طرح هایی دارد.  
دکتر خورسندیان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف بازدیدهای میدانی مدیران ارشد این بانک پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری و تعیین تکلیف این طرح هاست، تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان، ۱۴ طرح مصوب شده که ۴ طرح سرمایه ثابت و ۱۰ طرح دیگر مربوط به سرمایه در گردش بوده اند؛ به تعداد ۱۲ طرح از ۱۴ طرح یاد شده تسهیلات اختصاص داده شده و برای ۲ طرح به دلیل عدم مراجعه و پیگیری متقاضی اقدامی به انجام نرسیده است. 
وی از رشد وصول مطالبات در این بانک خبر داد و افزود: بانک ها خود با محدودیت ها و مشکلاتی مواجه هستند که کفایت سرمایه مهمترین آنهاست، همچنین وجود مطالبات معوق مشکل دیگری است که اعتقاد داریم با عارضه یابی و ارائه مشاوره صحیح و با تعامل مناسب با مشتریان بخش زیادی از آن وصول می شود. 
وی ادامه داد: انتظارات متقابلی بین بانک و صنعتگران و کارآفرینان وجود دارد که در جذب و تخصیص منابع بسیار اهمیت دارد؛ حدود اختیارات شعب این بانک بر اساس رتبه بندی مشخص می شود و با توجه به امکانات و ظرفیتهای این استان، اختیارات مدیریت استانی اصفهان این بانک در سطح شعب استان تهران است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام داشت: برای ارتقای برند این بانک، توسعه فرآیندهای غیرحضوری اعطای تسهیلات و سایر خدمات بانکی و پیاده‌سازی و اجرای پروژه ها و برنامه‌های تحول بانکداری دیجیتال پیشرفت قابل توجهی داشته و قابل رقابت با دیگر بانک های کشور است و درصدد هستیم تا با اجرای کامل حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال، تحول بزرگی در بانک ایجاد کنیم و به تمامی نیازهای مشتریان خود در سطحی فراتر از انتظار آنان پاسخ دهیم.
در این نشست مسعود گل شیرازی رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان با اعلام رضایت از عملکرد مطلوب و خدمات مشاوره ای بانک صنعت و معدن از حسن رفتار و تعامل مناسب علیرضا خرمیان مدیر استانی بانک صنعت و معدن اصفهان و همکاران وی در این استان تقدیر و تشکر کرد. 
همچنین در خلال این نشست تفاهمنامه ای بین بانک صنعت و معدن و اتاق بازرگانی این استان مبنی بر تداوم همکاریهای مشترک به امضا رسید و طرفین ابراز امیدواری نمودند در آینده نزدیک با گسترش روابط، اقدامات مؤثر بیشتری را در جهت حمایت از صنعتگران و دست اندرکاران بخش تولید استان به عمل آورند.
گفتنی است، بازدید از گروه صنعتی انتخاب، شرکت کوثر نوش و شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران از دیگر برنامه های روز جاری مدیرعامل بانک صنعت و معدن در سفر به استان اصفهان است. 


-----
----------------