×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تاکید معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو بر حمایت همه جانبه از راه‌اندازی مراکز آزمون های کیفیت و ایمنی خودرو

به گزارش رویداد جدید به نقل از ایدرونیوز، علی نبوی با تاکید بر اینکه موضوع افزایش کیفیت خودرو جزو محورهای اصلی برنامه های سیاستگذارانه وزارت صمت است خاطرنشان کرد : تمام تلاش ها مبتنی بر افزایش ایمنی، بهبود کیفی قطعات و محصول نهایی و سازگاری بیشتر با محیط زیست متمرکز است.

نبوی افزود : در مسایل مربوط به خودرو نباید به وضع موجود راضی باشیم و نباید هم انتظارات غیرکارشناسی و بسیار دور از واقع ضربتی داشته باشیم.

رئیس ایدرو تصریح کرد : مرور تاریخ توسعه نشان میدهد توسعه در هر حوزه ای گام به گام ولی با استمرار و برنامه کارشناسانه و به دور از افراط و تفریط محقق شده است و بازگشت صنعت خودرو به فضای دور از افراط و تفریط یکی از الزامات بهبود این صنعت به شمار می رود .

نبوی ضمن تاکید و حمایت همه جانبه  وزارت صمت و ایدرو از راه اندازی مراکز آزمونآزمون صنعت خودرو گفت: بنچ مارک و بهره جویی از دانش جهانی در این عرصه باید مد نظر  متخصصان ما باشد و الزامات ان هم از جمله تامین مالی و امثال آن از طرف ذینفعان و با هم افزایی بین بخشی صورت بگیرد.

در برنامه رونمایی از مرکز آزمون صنعت خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، آزمایشگاه های اندازه گیری بخارات سوخت خودرو یورو ۶ ، اندازه گیری آلاینده های سامانه تهویه مطبوع خودرو ها ، کاتالیست کانورتر ، توان سرچرخ ومصرف انرژی خودروهای برقی و تست ذرات معلق خودرو به بهره برداری رسیدند. همچنین عملیات ساخت آزمایشگاه های ایمنی سیستم های ذخیره انرژی و باطری های پک خودروهای برقی ، آلایندگی خودروهای سواری تا سطح یورو ۶ و مرکز تست تصادفات آغاز شد.


-----
----------------