×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تدوین برنامه جامع احیای بافت های فرسوده شهری با کمک سازمان نظام مهندسی

به گزارش رویداد جدید به نقل از بانک مسکن- هیبنا؛ امید راست بین مدیر شعب استان کردستان در آیین انعقاد این تفاهم نامه گفت: سابقه همکاری و تعاملات بانک و نظام مهندسی از سالیان گذشته ادامه داشته و درصدد هستیم ضمن بازنگری چارچوب مراودات و نقاط مشترک همکاری، فصل جدیدی از همکاری های فیمابین را تعریف کنیم.
راست بین از حمایت های سازمان نظام مهندسی در راه اندازی باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان تقدیر کرد و افزود: زیربنای اقدامات و حوزه های کاری مشترک باید به نحوی گذاشته شود که قائم به فرد نباشد و در صورت جابجایی مدیران و افراد، خللی در انجام امورات و پیشرفت پروژه های از پیش تعریف شده، وارد نشود.
وی ضمن بیان این نکته که سهم استان در پرداخت تسهیلات در مقایسه با میانگین کشوری بسیار کمتر است، اظهار کرد: تحقق اهداف مشترک و اجرای پروژه های ماندگار حوزه مسکن و ساختمان بویژه احیای بافت های فرسوده، نیازمند همدلی و مشارکت همگانی است و مصمم هستیم ضمن ارائه مشاوره های لازم مالی و بانکی و تسریع پرداخت تسهیلات در این بخش، زمینه ورود اثرگذار فعالان حوزه مسکن و ساختمان را فراهم کنیم.
در این دیدار پدرام گروهی رئیس سازمان نظام مهندسی نیز با اشاره به ظرفیت های مناسب بخش مسکن در توسعه همه جانبه استان، اظهار داشت: صنعت مسکن از مولفه های اصلی تولید ناخالص استان است که انتظار داریم تعامل موثر بابت افزایش سهم استان از گردش مالی در حوزه مسکن افزایش یافته و به تبع آن ضمن تخصصی نمودن فرآیندهای اجرائی، کاهش قیمت تمام شده مسکن نیز به سرانجام برسد.
گروهی تصریح کرد: توانمندی مجموعه همکاران سازمان نظام مهندسی کمک قابل توجهی به اجرای علمی و به صرفه پروژه های کلان استانی و ملی می کند و درصدد هستیم با افزایش سطح مراودات و استفاده از توان بانک مسکن در تامین مالی و ارائه تسهیلات تخصصی بخش مسکن، روند دسترسی اقشار مختلف جامعه به مسکن با کیفیت و ارزان قیمت را تسریع کنیم.
در ادامه کارشناسان دو طرف ضمن تشریح فصل مشترک همکاری و اقدامات پیش رو در روزهای پایانی سال، بر اجرای صحیح تفاهم نامه و تشکیل جلسات منظم رفع ابهام تاکید کردند.
در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی با بیش از هشت هزار عضو منعقد شد.


-----
----------------