×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تشریح اولویت‌های تحول سازمانی در بانک توسعه تعاون

سید باقر فتاحی در کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی با محوریت ارائه راهکارهای اجرایی‌ و شتاب دهنده مسیر تحول بانک توسعه تعاون در مشهد اعلام کرد:تحول نظام بانکی بر اساس دو سند پیگیری می شود.یکی سند تحول که از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی اردیبهشت امسال با ۲۶ بند به نظام بانکی ابلاغ شده است.
وی افزود:سند دوم که به نوعی‌ مهم تر از سند اول است از سوی رئیس جمهور و با امضای رئیس دفتر رئیس جمهور شانزدهم آبان سال جاری ابلاغ شده است.
فتاحی اعلام کرد:این سند راهبردی برای رفع ناترازی در نظام بانکی ابلاغ شده است. اجرای این سند، تحول اساسی در نظام بانکی ایجاد می کند.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در تشریح اولویت‌های سند تحول بانک مرکزی برای مهار پایدار تورم و رشد پایدار اشتغال گفت:اصلاح ناترازی بانک‌ها و سالم سازی بانک ها،کنترل نقدینگی، بهبود کمیت وکیفیت تسهیلات بانکی و ساماندهی و مدیریت بازار ارز از راهبردهای اساسی اصلاح نظام بانکی است.
فتاحی با تاکید بر لزوم ایجاد تراز در جریانات مالی و عملیاتی بانک توسعه تعاون گفت:یکی از دغدغه‌های اساسی ما که در سطوح مختلف پیگیری می شود افزایش سرمایه از راه ها و فرصت های موجود است.
وی ادامه داد:در قالب بند الف تبصره ۱۸ به دنبال امضای طرح توجیهی با وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تزریق هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک هستیم.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون بیان کرد:از بند د تبصره ۱۸ نیز قرار است حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال به بانک توسعه تعاون اختصاص یابد که با این اعداد میزان کفایت سرمایه بانک به ۶ درصد می رسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در این کارگاه‌ آموزشی گفت:در بخشی شاخص های بانکی همچون سرانه شعبه ای منابع و تسهیلات نیاز به تلاش بیشتر داریم تا به متوسط نظام بانکی برسیم.
فتاحی با تاکید بر تلاش همه همکاران در رفع مشکل کسری منابع گفت:برخی استان ها همچون خوزستان،کرمانشاه، زنجان،ایلام،خراسان شمالی،بوشهر،همدان،خراسان جنوبی، آذربایجان غربی،گلستان ومرکزی در این مدت از سال جاری در مورد تجهیز منابع عملکرد خوبی داشته اند.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون به موضوع توسعه روش‌های تامین مالی نیز اشاره کرد و گفت: همکاران استانی باید به ابزارهای نوین تامین مالی به عنوان یک امکان مناسب برای تجهیز منابع نگاه کنند.
وی اوراق گام را یکی از امکانات جدید معرفی کرد و گفت:بانک مرکزی برای بانک توسعه تعاون امکان صدور ۳۵ هزار میلیارد ریال اوراق گام فراهم کرده است که استفاده مناسبی از این فرصت نشده است.
وی در پایان تاکید کرد: تحول‌ سازمانی موجب ایجاد و توسعه راه حل های جدید و خلاقانه می شود.


-----
----------------