×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حمایت قاطع سهامداران از طرح های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری

به گزارش رویداد جدید به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در تاریخ ۲۶ تیرماه با ریاست دکتر حسین عامریان، مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد و با موضوع استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار و تقسیم سود در مجموعه فرهنگی و ورزشی تلاش برگزار شد.

این مجمع با حضور کلیه سهامداران رسمیت یافت و در ابتدای مجمع، گزارشی از عملکرد این شرکت ارائه شد.

مهندس مجتبی حمیدیان ، مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره شرکت در سخنرانی آغازین این جلسه با موفق ارزیابی کردن عملکرد هیات مدیره در سال  ۱۴۰۰و کسب توفیقاتی که آثار آن در صورتهای مالی ، گزارش عملکرد هیات مدیره و گزارش تفصیلی مدیریت برای سهامداران محترم تشریح گردیده است گفت : اعتقاد داریم ، رهنمودها و همراهی صاحبان محترم سهام و سیاستهای متخذه توسط هیات مدیره، موجب شده است که این شرکت در سال ۱۴۰۰، چون گذشته نقش خود را در صنعت معدن و فولاد کشور به خوبی ایفا کند و الحمدلله قدم های خوبی برداشته شده است.

او با اشاره به پیشینه ۵۰ سال فعالیت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، گفت: در طول حدود نیم قرن گذشته تلاش های بسیاری انجام شده است اما موضوع توسعه و سرمایه گذاری تا حدودی مورد غفلت قرار گرفته بوده است که انشاالله بتوانیم در این دوره با حمایت سهامداران سرمایه گذاری های ارزشمندی در زمینه توسعه شرکت و تکمیل زنجیره انجام دهیم.

حمیدیان تاکید کرد: تمام ظرفیت‌های شرکت را فعال کرده ایم تا پتانسیل‌ها عملیاتی شوند. ما باید یک برنامه جامع تدوین کنیم تا زیرساخت لازم برای تکمیل زنجیره ارزش تأمین و شرکت در تمامی زنجیره ارزش فعال شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: برای رسیدن به این مهم نیازمند سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران هستیم که این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد.

در ادامه این مراسم گزارش مدیرعامل و هیئت مدیره ارایه شد که بر اساس آن ، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به عنوان یکی از بازیگران اصلی زنجیره فولاد کشور ، توانسته است با وجود برخی موانع در تولید، حاشیه سود ناخالص ۵۸ درصدی را رقم بزند و درآمد نیز نسبت به سال ۱۳۹۹، رشد قابل توجه‌ای داشته است. سود خالص هم عدد ۴ هزار و ۹۲۲میلیارد تومان اعلام شد.

بر اساس این گزارش شرکت سنگ آهن مرکزی با تغییر ریل گذاری و حرکت به سمت سرمایه گذاری در زمینه توسعه زیرساخت، تامین خوراک و توسعه نیز قدم های قابل توجهی را  بر خواهد داشت.

بخشی از طرح‌های توسعه ای این شرکت نیز احداث، توسعه و انتقال پست برق اختصاصی، شبکه انتقال فاضلاب شهری بافق، احداث کارخانه ۲ میلیون تنی کنسانتره، سرمایه‌گذاری در شرکت دشت یوز دره انجیر (معدن آریز)، احداث کارخانه آهن اسفنجی و جمع‌آوری و انتقال فاضلاب یزد است.

۶۳درصد استخراج این شرکت از معدن چغارت و ۳۷درصد مربوط به معدن سه چاهون است و میزان تولید این شرکت حدود ۳میلیون و ۸۰۰هزار تن گندله و ۳میلیون و ۸۰۰هزار تن کنسانتره است.

میزان دارایی شرکت در سال ۱۴۰۰هم افزایش داشته و کارخانه گندله‌سازی در آن به بهره‌برداری رسیده است. فروش شرکت در سال ۱۴۰۰ از نظر ریالی حدود ۱۱هزار و ۵۱۲میلیارد تومان بوده و نسبت سود به میزان فروش، عملکرد قابل قبولی دارد تا شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در میان ۱۰۰شرکت برتر کشور به لحاظ مالی وسرمایه‌گذاری باشد.

همچنین در این مجمع، سهامداران از اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به صورت قاطع حمایت کردند.

گفتنی است در پایان این مجمع روزنامه ایران به عنوان روزنامه‌ رسمی انتخاب و میزان سود تقسیم شده هم با توجه به تاکید سهامداران مبنی بر حمایت از طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری، ۴۰ درصد از سود انباشته مصوب شد.

همچنین مجمع مراتب تقدیر خود را از زحمات هیأت مدیره و کلیه کارکنان شرکت اعلام نمود و به نحو مقتضی از زحمات کارکنان ذیربط تقدیر به عمل آورد.


-----
----------------