×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
رشد ١۵٣ درصدی سود و بهبود عملکرد پگاه در سال ١۴٠١

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، مقایسه عملکرد ٣ ماهه نخست سال ١۴٠١ به بهار سال گذشته خبر از تحقق سود ١۵٣ درصدی، درپی افزایش رشد ۶٠ درصدی فروش ریالی صادرات و رشد ۶٣ درصدی فروش ریالی داخلی در بهار ١۴٠١ می‌دهد.

بررسی داده ها نشان می‌دهد که تغییر ریل‌گذاری شرکت باعث ارتقای ٨٨ درصدی ارزش سبد فروش شده که حاکی از «بهبود ترکیب بهینه تولید وفروش» و افزایش قیمت است.

برپایه این گزارش، با بهبود فرآیندهای فروش و تغییر رویه‌ درماه‌های ابتدایی امسال، ۴۴ درصد کاهش تخفیفات و اشانتیون رخ داده که با کاهش ٢۴ درصدی ضایعات ریالی، منجر به کنترل بیش ازپیش ضایعات در برند ملی پگاه شد.

واکاوی عملکرد پگاه درسال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» هم خبر از خودکفایی و توجه به محصولات دانش بنیان می‌دهد؛ در این حوزه تولید داخلی پودراستابیلایزر «جی ٢٠» (عامل صرفه‌جویی ارزی ٣٢ میلیارد تومانی سالانه)، تجاری سازی تولید محصول دانش بنیان «کاغذ پارچمنت» و تولید «شیرخشک اسکیم پایه نوزاد» باعث بی‌نیازی پگاه و صنعت لبنی ایران در این حوزه‌ها شد.

از سوی دیگر، دربخش صدورمحصولات، صادرات ٢٠ تن محصولات صادراتی پگاه به ملبورن استرالیا، توسعه حجم صادرات به منطقه اوراسیا و رکوردزنی ماهانه صادرات ١.۵ میلیون دلاری شیرخشک نوزاد ‌از اقدامات شاخص بود.

در بخش تولید دستگاه‌ها و بومی سازی ساخت قطعات مهم این صنعت در داخل کشور نیز، طی همین ایام، پگاه با ساخت داخلی دستگاه «یو اچ تی» پگاه فارس و افتتاح پروژه دستگاه بسته‌بندی پگاه ارومیه صرفه‌جوئی ارزی وعدم وابستگی به واردات را رقم زد.

گفتنی است، تحقق آمارهای اخیرو توسعه بازارهای صادراتی با ایجاد نگاهی تازه دربازار داخلی و خارجی، در شرایطی کسب شد که سیاستگذاری‌های تازه اقتصاد کشور و تحولات بین‌المللی ریسک گونه‌ای در این دوران وجود داشت که می‌توانست رشد این صنعت را با چالش روبرو سازد.

شایان ذکر است که #شرکتصنایعشیرایران با ١٧ شرکت تولید محصولات لبنی در ١۴ استان عامل اشتغال ١١ هزار نفر بوده و هم اکنون به عنوان صادر کننده ممتاز ملی در جایگاه ۶٠ (در جمع) ١٠٠ شرکت برتر ایرانی در سال ١۴٠٠ است.
کسب رتبه نخست شرکت‌های صنایع غذایی و لبنی در کنارعناوینی چون، سرآمد صنایع لبنی و اخذ ۶۵ نشان ایمنی و سلامت از سازمان غذا و دارو دستاورد های ملی #پگاه در حوزه سلامت است.


-----
----------------