×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
ساخت طولانی‌ترین زیپ‌لاین تهران با نمای دریاچه چیتگر | مکان این زیپ لاین کجاست؟

به گزارش رویداد جدید به نقل از همشهری آنلاین، وحیدرضا محمدی درباره جزئیات طولانی‌ترین زیپ‌لاین تهران در لتمان کن توضیح داد: بوستان لتمان کن یکی از جاذبه‌های گردشگری غرب تهران به حساب می‌آید که در دامنه جنوبی رشته کوه‌های البرز و شمال بزرگراه شهید خرازی قرار دارد و همه روزه و به‌خصوص در روزهای پایانی هفته مورد استقبال مراجعان و به ویژه  شهروندان تهرانی برای تفریح در این بوستان جنگلی و کوهستانی است.

محمدی ادامه داد: در این پروژه بازسازی و تکمیل و تجهیز فضای مسقف قدیمی و تبدیل آن به مجموعه پذیرایی و ساخت فضای پذیرایی مکمل و آلاچیق‌های جدید و مجهز برای بهره‌برداری در همه فصول سال در عرصه‌ای به مجموع مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در حال ساخت است.  

شهردار منطقه ۲۲ تاکید کرد: جانمایی این مجموعه در بهترین نقطه این بوستان و با چشم‌اندازی زیبا به دریاچه شهدای خلیج‌فارس انجام پذیرفته که احداث و راه اندازی آن در آینده‌ای نزدیک، سبب جذب گردشگران و افزایش سرانه‌های خدماتی ساکنان منطقه خواهد بود. لازم به‌ذکر است زیپ‌لاین در حال ساخت دارای حدود ۴۰۰ متر طول بوده که از این نظر و در میان سایر زیپ لاین‌های شهر تهران بی‌نظیر خواهد بود.   

زیپ‌لاین نوعی وسیله ترابری و تفریحی است که از قرقرهٔ معلق روی طنابی از جنس فولاد زنگ‌نزن تشکیل شده است و با بهره‌گیری از شیب و گرانش زمین، فرد یا محموله را از نقطه‌ای به نقطه‌ای در سطح پایین‌تر انتقال می‌دهد.


-----
----------------