×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شستا در مسیر افزایش بازدهی و تولید و استفاده از ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری و علوم دانش‌بنیان

 به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط‌ عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این جلسه، با تأکید بر ضرورت حفظ و صیانت از دارایی‌ها و افزایش بازدهی ذخایر در شستا و همچنین اجرای برنامه‌های تحولی، گفت: ریل و مسیر حرکت شستا، متناسب با اقتضائات و شرایط جدید تغییر کرده و شستا وارد دوره نوینی از فعالیت خود شده است. شستا امروز به دور از حاشیه‌ها، بازوی قدرتمندی برای سازمان تأمین‌اجتماعی است. مجموعه‌ای که باید بتواند متناسب با شرایط روز، به جهت سودآوری و بازدهی عملکردی در خور سازمان تأمین اجتماعی و شأن ذی‌نفعان گسترده خود داشته باشد. در این مسیر بهبود و ارتقا سبد سرمایه‌گذاری و همچنین اصلاح فرایندها برای افزایش تولید از اولویت بالایی برخوردار است. توجه به ظرفیت‌های جدید در حوزه سرمایه‌گذاری و استفاده از علوم دانش‌بنیان از دیگر مسائلی است که در دوره جدید مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته تأمین‌اجتماعی و اهمیت آن برای سازمان تأمین اجتماعی گفت: هفته تأمین‌اجتماعی فرصتی است مناسب برای اینکه خدمات و مسائل سازمان و برنامه‌های تحولی برای توسعه کمی و کیفی خدمات و غلبه بر مشکلات را تبیین کنیم. اقدامات بسیار ارزشمندی در چندماهه دولت سیزدهم در سازمان تأمین‌اجتماعی طراحی و اجرا شده که باید گزارش این اقدامات در فرصت‌هایی مانند هفته تأمین‌اجتماعی به اطلاع مردم و ذی‌نفعان رسانده شود. هفته تأمین اجتماعی امسال به جهت ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی از اهمیت بالاتری برخوردار است چراکه مقام معظم رهبری با ابلاغ این سیاست، اهمیت و جایگاه این حوزه و همچنین لزوم ایجاد تحول در آن را به عنوان یک تکلیف و مطالبه مشخص کرده‌اند.
براساس این گزارش، در این جلسه ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی با ارائه گزارشی از اقدامات تحولی طراحی و اجرا شده در شستا، گفت: ویژگی اصلی و بارز دوره اخیر فعالیت شستا، ایجاد رابطه‌ای منطقی و نزدیک با سازمان تأمین‌اجتماعی است. در این مدت اولین اقدام و برنامه ما، ایجاد انسجام و یکپارچگی در شستا بود و با ایجاد فضایی آرام و به دور از تنش و حاشیه‌های غیرضروری کوشیده‌ایم فرصتی فراهم شود تا واحدهای اقتصادی با حداکثر توان به اجرای مأموریت‌های تخصصی خود در زمینه حفظ ذخایر و سودآوری بیشتر بپردازند.
بازیان افزود: در شستا برای تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان در زمینه تامین حداکثری نقدینگی، از همه امکانات و ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم و برنامه تحولی پنج ساله شستا در حال تهیه است. برای نخستین بار در شستا و متناسب با اقتضائات نوین و تأکید مقام معظم رهبری، معاونت نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان ایجاد شده و برنامه راه‌اندازی اندیشکده شستا را نیز برای برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه با جدیت پیگیری می‌کنیم.


-----
----------------