×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
فایرفاکس به‌منظور ارتقای حریم‌ خصوصی، پارامترهای ردیابی را به‌طور خودکار از URLها پاک می‌کند

شرکت‌هایی مثل فیسبوک، Marketo و HubSpot، در URL وب‌سایت‌ها از پارامترهای سفارشی برای ردیابی لینک‌ها و کلیک‌های کاربران استفاده می‌کنند و هدف آن‌ها از انجام این کار، ارائه‌ی تبلیغات شخصی‌تر به کاربران است. اکنون قابلیت جدید فایرفاکس موسوم به Query Parameter Stripping، پارامترهای ردیاب تبلیغات را به‌طور خودکار از URLها حذف می‌کند تا بدین‌ترتیب به افزایش حریم‌ خصوصی کاربران کمک کند.

نحوه‌ی فعال کردن Query Parameter Stripping

۹to5Mac می‌نویسد، ارتقای قابلیت‌های حریم‌ خصوصی، بخشی از حفاظت پیشرفته‌ی فایرفاکس درمقابل ردیاب‌های آنلاین است. برای فعال کردن این ویژگی جدید در تنظیمات مرورگر روی Privacy & Security کلیک کرده و سپس گزینه‌ی Strict را در حالت فعال قرار دهید.

البته باید توجه داشته باشید، اگر از مرورگر فایرفاکس درحالت خصوصی استفاده می‌کنید، حتی پس از فعال کردن Strict، پارامترهای ردیابی از URLها حذف نخواهند شد.

نحوه‌ی فعال کردن Query Parameter Stripping در حالت خصوصی

برای فعال کردن این ویژگی در حالت خصوصی مرورگر فایرفاکس ابتدا عبارت about:config را در نوار آدرس وارد و سپس strip را جست‌وجو کنید و گزینه «privacy.query_stripping.enabled.pbmode» را مطابق شکل زیر روی true قرار دهید.

قابلیت جلوگیری از ردیاب تبلیغات فایرفاکس

علاوه‌براین، اگر هنگام کار با قابلیت حریم‌ خصوصی جدید فایرفاکس با مشکل مواجه شدید، تنظیمات خود را دوباره به حالت استاندارد برگردانید.

برچسب ها :

-----
----------------