×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان خبر داد: ثبت رکورد تولید در سال ۱۴۰۰

به گزارش رویداد جدید به نقل از  روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مرادعلی منظری توکلی با بیان این مطلب گفت: در سال ۱۴۰۰ که به فرموده مقام معظم رهبری مزین به شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بود، مجموع عملیات

معدنکاری (باطله و ماده معدنی) از معادن سنگ آهن گل گهر (مجموع معادن ۱ تا ۵) بیش از ۲۷۷ میلیون تن بود که نسبت به سال ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب حدود ۸ و ۱۱ درصد افزایش داشت.
وی در ادامه افزود: استخراج سنگ آهن در سال ۱۴۰۰ در مجتمع سنگ آهن سیرجان بیش از ۳۱ میلیون تن بود.
منظری توکلی خاطر نشان کرد: میزان استخراج سنگ آهن نسبت به برنامه مصوب سالانه ۱۳٫۹ درصد پیشرفت داشته و این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ موانعی همچون افزایش تحریم های ظالمانه و مشکلات صادرات و واردات مترتب ناشی از این موضوع، موانع گسترش پیت معدن ۴ و نیز گسترش بیماری کرونا همراه بود.
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان در ادامه اظهار داشت: امید است در سال پیش رو با رفع موانع، بسترهای لازم جهت تداوم تولید همراه با بهره وری فراهم شود.
وی در خاتمه افزود: مجتمع سنگ آهن سیرجان در سال ۱۴۰۰ توانست پیشرفت های قابل توجهی در زمینه های بهره وری، HSEE، تولید دانش، افزایش تعامل بین بهره برداران منطقه و… بدست آورد.
یادآور می شود در حال حاضر منطقه گل گهر بیشترین میزان ذخایر سنگ آهن قطعی در کشور را دارد و بیشترین تولید سنگ آهن در این منطقه صورت می گیرد.


-----
----------------